Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Dane osobowe:
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Natalia Pogoda
Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa z oddziałami integracyjnymi nr 14 im. Adama Mickiewicza w Zabrzu
Stanowisko: Nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne
Staż:
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Barbara Olszewska
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2023
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Cele stażu:
Cel główny:
- pogłębianie wiedzy i umiejętności, poszerzanie własnego warsztatu pracy poprzez doskonalenie zawodowe w celu podniesienia efektywności działań wychowawczo-dydaktycznych. Uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego.
Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§7 ust.2, pkt 1uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.9e ust.3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
LP.
ZADANIA
FORMA REALIZACJI
TERMIN
1.
Współpraca z opiekunem stażu
Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu,
Podpisanie kontraktu z opiekunem stażu
Analiza przygotowanego planu rozwoju
Analiza opracowanego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Wrzesień 2020
Na koniec stażu
2.
Doskonalenie wiedzy i umiejętności związanych z obowiązującymi dokumentami i aktami prawnymi w oświacie
Analiza obowiązujących ustaw i rozporządzeń związanych z oświatą
Analiza przepisów prawa dotycząca awansu zawodowego nauczycieli
Analiza dokumentów wewnątrzszkolnych, np. programu profilaktyczno-wychowawczego, statutu, itp.
Cały okres stażu
3.
Doskonalenie umiejętności zawodowych w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej
Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, warsztatach, zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami szkoły
Udział w szkoleniach dla Rad Pedagogicznych
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli
Korzystanie z portali internetowych poświęconych edukacji, czasopism, poradników metodycznych, literatury fachowej
Dyskusje z innymi nauczycielami zrzeszonymi w grupach zawodowych
Gromadzenie oraz utworzenie własnej bazy danych materiałów dydaktycznych z różnych dziedzin
Opracowanie własnych pomocy dydaktycznych w ramach potrzeb
Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej
Cały okres stażu
4.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacja jej funkcji i wynikających zadań
Współpraca z Radą Rodziców
Udział w posiedzeniach i szkoleniach Rady Pedagogicznej
Współtworzenie i aktualizacja dokumentacji szkolnej
Cały okres stażu (zgodnie z kalendarzem szkoły)
5.
Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych, wyjść i wycieczek ...