Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zał. nr 2
Okresowe informacje o realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
za okres: wrzesień 2020/styczeń 2021
Pani Natalia Pogoda
odbywającej/odbywającego staż na stopień nauczyciela mianowanego
Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dziennik Ustaw z dnia 16 sierpnia 2018r. Poz.. 1574)
1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i poniesienie jakości pracy szkoły.
Pierwszym krokiem podjętym w celu dobrego zorganizowania pracy na początku stażu było nawiązanie oraz określenie zasad współpracy
z opiekunem stażu – Barbarą Olszewską. We wrześniu powstał kontrakt, który formułował w sposób jednoznaczny i przejrzysty form współpracy
a także konsultacje w trakcie których wprowadzane były modyfikacje planu awansu zawodowego. Szczegółowe poznanie wszelkich wymogów
dotyczących awansu zawodowego pozwoliło mi bezproblemowo opracować plan rozwoju zawodowego, w którym wzięłam pod uwagę potrzeby
placówki oraz potrzebę podniesienia własnych kompetencji. Co w konsekwencji przyczyni się do ulepszenia jakości pracy szkoły jak i pracy własnej.
Rozpoczęłam gromadzenie bazy danych przydatnych portali internetowych poświęconych edukacji oraz literatury fachowej, które w przyszłości będą
ciekawym zapleczem do pracy dydaktycznej i rewalidacyjnej. Brałam udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej tych stacjonarnych jak i on-line.
Uczestniczyłam w współtworzeniu dokumentacji szkolnej.
2. Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
Starałam się na bieżąco rozwiązywać konflikty między dziećmi. W razie potrzeby spotykałam się indywidualnie a także na platformie Microsoft Office
w aplikacji Teams z rodzicami poszczególnych uczniów, co pozwalało na bieżąco wdrażać działania zmierzające w celu likwidacji zauważonych u nich
problemów, zarówno wychowawczych jak i edukacyjnych. W tym celu też współpracowałam z wychowawcą klasy a także ze specjalistami,
wymieniałyśmy spostrzeżenia oraz szukałyśmy wspólnie możliwie najlepszej drogi wyjścia z „problemu”. Ponadto obserwowałam uczniów
w sytuacjach szkolnych oraz pozaszkolnych (lekcje on-line). Systematycznie rozwiązywałam indywidualnie problemy z dzieckiem oraz starałam się
wspierać w różnorodny sposób ich rozwój zarówno emocjonalny jak i poznawczy w tym trudnym czasie pandemii. Starałam się dostosowywać pomoce
dydaktyczne, metody i formy pracy do ich możliwości psychofizycznych oraz stworzyłam potrzebne dokumenty IPET i AWOPFU.
3. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia.
W trakcie trwania stażu korzystam ze stron poświęconych tematyce logopedycznej oraz pedagogicznej na podstawie których stworzę bazę pomocy
do pracy w dobie zdalnego nauczania. Wiele ze stron było pomocne podczas prowadzenia zajęć w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej
przez aplikację Teams, które pozwalały na aktywne uczestniczenie dzieci w ...