Dodaj publikację
Autor
Natalia Pogoda
Data publikacji
2022-01-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
139

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cząstkowe sprawozdanie po pierwszym roku stażu.
 Pobierz (pdf, 309,2 KB)

Podgląd treści

Zał. nr 2

Okresowe informacje o realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

za okres: wrzesień 2020/styczeń 2021

Pani Natalia Pogoda

odbywającej/odbywającego staż na stopień nauczyciela mianowanego

Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dziennik Ustaw z dnia 16 sierpnia 2018r. Poz.. 1574)

1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej

i poniesienie jakości pracy szkoły.

Pierwszym krokiem podjętym w celu dobrego zorganizowania pracy na początku stażu było nawiązanie oraz określenie zasad współpracy
z opiekunem stażu – Barbarą Olszewską. We wrześniu powstał kontrakt, który formułował w sposób jednoznaczny i przejrzysty form współpracy
a także konsultacje w trakcie których wprowadzane były modyfikacje planu awansu zawodowego. Szczegółowe poznanie wszelkich wymogów
dotyczących awansu zawodowego pozwoliło mi bezproblemowo opracować plan rozwoju zawodowego, w którym wzięłam pod uwagę potrzeby
placówki oraz potrzebę podniesienia własnych kompetencji. Co w konsekwencji przyczyni się do ulepszenia jakości pracy szkoły jak i pracy własnej.
Rozpoczęłam gromadzenie bazy danych przydatnych portali internetowych poświęconych edukacji oraz literatury fachowej, które w przyszłości będą
ciekawym zapleczem do pracy dydaktycznej i rewalidacyjnej. Brałam udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej tych stacjonarnych jak i on-line.
Uczestniczyłam w współtworzeniu dokumentacji szkolnej.

2. Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Starałam się na bieżąco rozwiązywać konflikty między dziećmi. W razie potrzeby spotykałam się indywidualnie a także na platformie Microsoft Office
w aplikacji Teams z rodzicami poszczególnych uczniów, co pozwalało na bieżąco wdrażać działania zmierzające w celu likwidacji zauważonych u nich
problemów, zarówno wychowawczych jak i edukacyjnych. W tym celu też współpracowałam z wychowawcą klasy a także ze specjalistami,
wymieniałyśmy spostrzeżenia oraz szukałyśmy wspólnie możliwie najlepszej drogi wyjścia z „problemu”. Ponadto obserwowałam uczniów
w sytuacjach szkolnych oraz pozaszkolnych (lekcje on-line). Systematycznie rozwiązywałam indywidualnie problemy z dzieckiem oraz starałam się
wspierać w różnorodny sposób ich rozwój zarówno emocjonalny jak i poznawczy w tym trudnym czasie pandemii. Starałam się dostosowywać pomoce
dydaktyczne, metody i formy pracy do ich możliwości psychofizycznych oraz stworzyłam potrzebne dokumenty IPET i AWOPFU.

3. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia.

W trakcie trwania stażu korzystam ze stron poświęconych tematyce logopedycznej oraz pedagogicznej na podstawie których stworzę bazę pomocy
do pracy w dobie zdalnego nauczania. Wiele ze stron było pomocne podczas prowadzenia zajęć w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej
przez aplikację Teams, które pozwalały na aktywne uczestniczenie dzieci w ...