Dodaj publikację
Autor
Anna Aleksiejewicz
Data publikacji
2022-01-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt Erasmus+ "Otwarci na innowację-otwarci na świat"
 Pobierz (pdf, 18,6 KB)

Podgląd treści

Nadrzędnym celem naszego projektu Erasmus+ „Otwarci na innowację –
otwarci na świat” była poprawa jakości pracy i funkcjonowania naszej szkoły w
obszarach wymagających zmian i ulepszenia.
Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym w Pilszczu jest
niewielką szkołą wiejską prowadzoną przez Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji i
Kultury w Pilszczu, co w połączeniu z przyjaznym otoczeniem sprawia, iż
stwarza ona dzieciom duże poczucie bezpieczeństwa. Jesteśmy małą szkołą
wiejską, która ze względu na niekorzystne położenie geograficzne oraz trudną
sytuację ekonomiczną ma utrudnione możliwości rozwoju.
Poprzez udział w projekcie chcieliśmy walczyć z zaściankowością i
prowincjonalizmem, promować naszą szkołę nie tylko w środowisku lokalnym,
ale także na arenie
międzynarodowej. Chcieliśmy także, by postrzegano nas jako prężnie działającą
placówkę, która nie boi się wyzwań i dba o wszechstronny rozwój swoich
uczniów.
Najważniejsze cele projektu „Otwarci na innowacje, otwarci na świat” to:
wyrównywanie szans edukacyjnych naszych nauczycieli i uczniów, pozyskanie
kompetencji i unowocześnienie metod pracy z uczniami o szczególnych
potrzebach edukacyjnych i uczniów o ponadprzeciętnych uzdolnieniach,
poznanie edukacji włączającej, narzędzi edukacyjnych z obszaru nowoczesnych
technologii, aplikacji uatrakcyjniających proces nauczania i mediów
społecznościowych w edukacji, metod aktywizujących nauczanie języków,
nawiązanie kontaktów z zagranicznymi pedagogami i wymiana doświadczeń.
Naszym zamiarem było także wzmocnienie kompetencji językowych dyrektora
by mogła
nawiązywać partnerskie kontakty ze szkołami zagranicznymi. Chcieliśmy
poszerzyć naszą wiedzę o kulturze, tradycjach, obyczajach i systemach
edukacyjnych innych krajów europejskich i nauczać języków na podstawie
autentycznych materiałów oraz korzystać z anglojęzycznych materiałów
dydaktycznych.
Zaplanowaliśmy uczestnictwo w 8 kursach, które odbyły się w Anglii, w
Niemczech, we Włoszech oraz na Malcie. Były to kursy metodyczno-językowe,
kursy z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii komputerowo-
informacyjnych oraz pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W szkoleniach wzięli udział pracownicy zaangażowani w rożne inicjatywy na
rzecz szkoły i środowiska lokalnego.
W wyniku wyjazdów szkoleniowych nauczyciele naszej szkoły, dyrekcja i
pracownik administracyjny doświadczyli wielokulturowości, wykorzystali i
przećwiczyli swoje kompetencje językowe, a także nawiązali inspirujące
kontakty z pedagogami z krajów europejskich, dzięki czemu w przyszłości będą
mogli włączyć się do kolejnych programów współpracy europejskiej, wymiany
doświadczeń i praktyki pedagogicznej, a także kreować własne projekty.
Nauczyciele języków obcych nabyli kompetencji metodycznych, które
wykorzystali w codziennym nauczaniu, licznych konkursach, wydarzeniach i
aktywnościach z uczniami, na bieżąco angażując ich w rzeczywistość kultury
europejskiej. Nauczyciel pedagog specjalny pozyskał kompetencje do
efektywnej nauki uczniów szczególnie zdolnych i tych ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi oraz i rozpowszechnił koncepcję edukacji
włączającej. Nasi nauczyciele poznali też narzędzia edukacyjne i aplikacje z
zakresu nowych technologii, dzięki czemu będą mogli ...