Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA
dla dzieci 3,4,5 letnich
prowadząca: Katarzyna Lupa
TEMAT: „Każda babcia jest wyjątkowa”
CEL GŁÓWNY:
wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną, szczególnie z babcią, docenianie jej uczucia, wkładu i zaangażowania w życie rodziny.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
w obszarze fizycznym dziecko:
orientuje się w schemacie własnego ciała (5 -4l. samodzielnie, 3l. z pomocą)
porusza się w rytmie tamburyno
ilustruje ruchem tekst rymowanki i piosenki (5 -4l. samodzielnie, 3l. z pomocą)
w obszarze emocjonalnym dziecko:
skupia się przez dłuższy czas na wykonywanym zadaniu (5l.)
wyraża radość i zadowolenie z uczestnictwa w zabawach
czeka na swoją kolej (5l. samodzielnie, 3-4 l. z pomocą)
w obszarze społecznym dziecko:
współdziała w dużej i małej grupie oraz w parze (5l.samodzielnie, 3-4l. wymagają pomocy)
porządkuje miejsce pracy – dba o ład i porządek (5l.)
w obszarze poznawczym dziecko:
z pomocą nauczyciela śpiewa piosenkę o rodzinie w języku angielskim i ilustruje ją ruchem (5l.samodzielnie, 3-4l. wymagają pomocy)
z pomocą nauczyciela wymienia nazwy członków rodziny
uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela i odpowiada na pytania dotyczące tekstu (3 -4l. pojedyncze słowa, 5l.pełne zdania)
posługuje się językiem ojczystym w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych (5l swobodnie, 3-4l. z pomocą n-la)
formułuje wypowiedź na temat swojej babci (3 -4l. pojedyncze słowa) doceniając jej wkład w życie rodzinne (5l.pełne zdania)
doskonali wrażliwość sensoryczną podczas odgadywania przedmiotów za pomocą dotyku
dokonuje podziału wybranych wyrazów na sylaby (5l.samodzielnie, 3-4 l. z pomocą n-la)
z pomocą nauczyciela, podaje nazwy kolorów po angielsku,
z pomocą nauczyciela, przelicza koraliki w zakresie 6 (po polsku i po angielsku)
układa sekwencje rytmiczne podczas tworzenia korali dla babci (5l. samodzielnie, 4,l. z niewielką pomocą n-la, 3l. z dużą pomocą n-la)
zgodnie z własnymi możliwościami wykonuje zadania zawarte w karcie pracy
METODY PRACY:
słowna, poszerzająca zakres wiadomości dzieci
zadań stawianych do wykonania
aktywności ruchowej przy muzyce
elementy systemu Edukacja przez ruch D. Dziamskiej
TPR – Total Physical Response – Metoda Reagowania Całym Ciałem
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
„Portret babci” – duża układanka, tablica magnetyczna, magnesy, tekst wiersza Danuty Gellnerowej „Babciu, babciu”, płyta z nagraniem piosenki pt. „My family” autorstwa Natalii Łasochy (tekst) i Moniki Majewskiej (muzyka) z miesięcznika „Bliżej przedszkola” nr12.219 / 2019 materiały na styczeń, odtwarzacz CD/laptop, pacynki na palce przedstawiające członków rodziny wymienionych w piosence, koszyk z przedmiotami należącymi do babci (okulary, korale, wałki do włosów, suszarka, wałek do ciasta, chustka, beret, wełna, druty, perfumy, krzyżówki panoramiczne, długopis), tekst rymowanki „Na spacer z babcią i dziadkiem ...