Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Lupa
Data publikacji
2022-01-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla przedszkolaków. Cel główny zajęć: wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną, szczególnie z babcią, docenianie jej uczucia, wkładu i zaangażowania w życie rodziny.
 Pobierz (docx, 20,3 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

dla dzieci 3,4,5 letnich

prowadząca: Katarzyna Lupa

TEMAT: „Każda babcia jest wyjątkowa”

CEL GŁÓWNY:

wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną, szczególnie z babcią, docenianie jej uczucia, wkładu i zaangażowania w życie rodziny.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

w obszarze fizycznym dziecko:

orientuje się w schemacie własnego ciała (5 -4l. samodzielnie, 3l. z pomocą)

porusza się w rytmie tamburyno

ilustruje ruchem tekst rymowanki i piosenki (5 -4l. samodzielnie, 3l. z pomocą)

w obszarze emocjonalnym dziecko:

skupia się przez dłuższy czas na wykonywanym zadaniu (5l.)

wyraża radość i zadowolenie z uczestnictwa w zabawach

czeka na swoją kolej (5l. samodzielnie, 3-4 l. z pomocą)

w obszarze społecznym dziecko:

współdziała w dużej i małej grupie oraz w parze (5l.samodzielnie, 3-4l. wymagają pomocy)

porządkuje miejsce pracy – dba o ład i porządek (5l.)

w obszarze poznawczym dziecko:

z pomocą nauczyciela śpiewa piosenkę o rodzinie w języku angielskim i ilustruje ją ruchem (5l.samodzielnie, 3-4l. wymagają pomocy)

z pomocą nauczyciela wymienia nazwy członków rodziny

uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela i odpowiada na pytania dotyczące tekstu (3 -4l. pojedyncze słowa, 5l.pełne zdania)

posługuje się językiem ojczystym w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych (5l swobodnie, 3-4l. z pomocą n-la)

formułuje wypowiedź na temat swojej babci (3 -4l. pojedyncze słowa) doceniając jej wkład w życie rodzinne (5l.pełne zdania)

doskonali wrażliwość sensoryczną podczas odgadywania przedmiotów za pomocą dotyku

dokonuje podziału wybranych wyrazów na sylaby (5l.samodzielnie, 3-4 l. z pomocą n-la)

z pomocą nauczyciela, podaje nazwy kolorów po angielsku,

z pomocą nauczyciela, przelicza koraliki w zakresie 6 (po polsku i po angielsku)

układa sekwencje rytmiczne podczas tworzenia korali dla babci (5l. samodzielnie, 4,l. z niewielką pomocą n-la, 3l. z dużą pomocą n-la)

zgodnie z własnymi możliwościami wykonuje zadania zawarte w karcie pracy

METODY PRACY:

słowna, poszerzająca zakres wiadomości dzieci

zadań stawianych do wykonania

aktywności ruchowej przy muzyce

elementy systemu Edukacja przez ruch D. Dziamskiej

TPR – Total Physical Response – Metoda Reagowania Całym Ciałem

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

„Portret babci” – duża układanka, tablica magnetyczna, magnesy, tekst wiersza Danuty Gellnerowej „Babciu, babciu”, płyta z nagraniem piosenki pt. „My family” autorstwa Natalii Łasochy (tekst) i Moniki Majewskiej (muzyka) z miesięcznika „Bliżej przedszkola” nr12.219 / 2019 materiały na styczeń, odtwarzacz CD/laptop, pacynki na palce przedstawiające członków rodziny wymienionych w piosence, koszyk z przedmiotami należącymi do babci (okulary, korale, wałki do włosów, suszarka, wałek do ciasta, chustka, beret, wełna, druty, perfumy, krzyżówki panoramiczne, długopis), tekst rymowanki „Na spacer z babcią i dziadkiem ...