Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
MonikaK1977, 2023-05-13, ocena:
Do czego potrzebne są słoiczki , serduszka, sól?
Scenariusz zajęć otwartych dla klasy III
TEMAT: Co można usłyszeć w ciszy ?
Cel ogólny:
Rozwijanie kreatywności i myślenia twórczego.
Cele szczegółowe:
Doskonalenie wypowiedzi ustnych.
Kształtowanie zmysłu słuchu.
Zwiększenie wrażliwości na dźwięki, słowo i muzykę.
Uzmysłowienie uczniom potrzeby wyciszenia się i relaksacji.
Metody:
słowna
podająca
burza mózgów
Formy pracy:
indywidualna
grupowa jednolita
grupowa zróżnicowana
Środki dydaktyczne:
klepsydra
kartki z bloku A3
słuchawki
mazaki
nagranie odgłosów lasu
słowniczki ortograficzne
podręcznik
koperty z rozsypanką wyrazową
pufy
3 słoiczki
serduszka na patyczku
sól
Przebieg zajęć: 1. Powitanie.
2. Wprowadzenie do tematu.
Uczniowie otaczają kółkiem co trzecią literę, aby dowiedzieć się jaki będzie
temat dzisiejszych zajęć.
DFCNMOLOMBKOHSŻJUNRTAWRUDESPLŁMTYJFSDEZKOEMBĆ
NMWFRCKLIDRSTWZNBYLT?
(Uczniowie odczytują hasło.)
Hasło: Co można usłyszeć w ciszy?
3. Zapisanie przez uczniów tematu zajęć do zeszytu.
4. Praca w grupach na temat ,,ciszy”.
( Uczniowie mogą korzystać ze słowniczków ortograficznych, klepsydra
odmierza czas 5 minut, w trakcie pracy słychać nagranie lasu).
https://www.youtube.com/watch?v=oPxkTfmPj3s
5. Odczytanie skojarzeń związanych z ciszą i przyczepienie na tablicy.
6. Ćwiczenia rozwijające sprawność oddechową ,, Uważność i spokój żabki”.
https://www.youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q
7. Powrót do stolików podskokiem.
8. Zapoznanie uczniów z treścią wiersza Józefa Ratajczaka „Rozmowa ciszy”.
9. Próba odpowiedzi na pytania dotyczące ciszy na podst. wiersza Józefa
Ratajczaka „Rozmowa ciszy”.
Gdzie można usłyszeć ciszę?
Jakie są rodzaje ciszy?
Co oznacza cisza w mieście, a co – w lesie?
Co może oznaczać wyrażenie ,, niezręczna cisza”, ,,cisza przed burzą”.
W czym cisza pomaga ludziom?
10. Rozsypanka wyrazowa.
( Trzech uczniów zakłada słuchawki na uszy).
11. Rozmowa z dziećmi , które miały słuchawki.
Czy słuchawki pomagały w pracy czy utrudniały ?
Czy cisza sprzyja pracy, czy nie ?
12. Odczytanie dwóch zdań i przyklejanie do zeszytu.
Zachowaj ciszę w czasie odrabiania zadań.
Najlepiej uczymy się, gdy nic nas nie rozprasza.
13. Podsumowanie zajęć.
Opracowała: mgr Alina Szatny
ZSP Dobrzykowice