Dodaj publikację
Autor
Aneta Majewska - Bednarek
Data publikacji
2022-02-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opinia wychowawcy klasy ucznia przebywającego w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii dla placówki macierzystej.
 Pobierz (docx, 14,3 KB)

Podgląd treści

OPINIA

XXXXXXXXXXXX przebywa w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii już drugi rok, obecnie jest uczniem klasy piątej. W środowisku szkolno – klasowym funkcjonuje bez większych zastrzeżeń. Zazwyczaj wywiązuje się z obowiązków ucznia, stosuje do poleceń nauczycieli, pracuje na lekcjach. Bywa dość ruchliwy, ma trudności z dłuższym skupieniem uwagi, samodzielną pracą. Wymaga kontroli, pomocy, indywidualnego traktowania. Ma trudności z przyswajaniem wiedzy. Osiąga słabe wyniki, poziom czytania jest poniżej normy wiekowej, również umiejętność samodzielnego pisania i tworzenia wypowiedzi pisemnych nie są dostatecznie przyswojone. Ma zaburzony charakter pisma. Stara się systematycznie sporządzać notatki, jednak zeszyty przedmiotowe są prowadzone w sposób niedbały, nieestetyczny. Podczas zajęć lekcyjnych XXXXX często rozmawia, chodzi po klasie, wykonuje inne, niepotrzebne w danej chwili czynności, np. chce sprzątać klasę, wykonywać prace plastyczne. Najczęściej stosuje się do upomnień nauczycieli. Bywa jednak, że buntuje się, przyjmuje postawę buntowniczo – roszczeniową. Łatwo wpada w złość, bywa niestabilny emocjonalnie.

W klasie ma średnią pozycję, ogólnie jest akceptowany. Nawiązuje relacje koleżeńskie, ale nie są one bardzo trwałe. Często kłóci się z kolegami, potrafi w wulgarny i obraźliwy sposób zwracać się do innych, sporadycznie inicjuje zachowania agresywne. Wobec nauczycieli zazwyczaj zachowuje się prawidłowo, stosuje formy grzecznościowe, jest miły, uśmiechnięty. Bywa jednak, że z powodu niestabilności emocjonalnej i zmienności nastroju – od radości po smutek lub złość, przyjmuje postawę buntowniczą i np. odmawia pracy na lekcji lub uczestnictwa w zajęciach. W wyniku indywidualnych rozmów, okazania wsparcia lub też stanowczego egzekwowania od niego jego obowiązków, stosuje się do poleceń, zmienia nastawienie.

XXXXX jest chłopcem, który nadal wymaga wsparcia psychologiczno – pedagogicznego, wzmacniania samooceny, oddziaływań socjoterapeutycznych. W jego zachowaniu pojawiają się bowiem nadal nieprawidłowości. Ogólnie jednak nie sprawia poważnych problemów wychowawczych, zazwyczaj chętnie współpracuje, stara się na miarę swoich możliwości, jest pełen energii, zapału, chętny do różnych zajęć dodatkowych i aktywności. Ma talent muzyczny, który rozwija podczas warsztatów bębniarskich, gra też na perkusji, chętnie występuje publicznie.

Wychowawca klasy

……………………………….