Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Pieczątka szkoły/placówki
Opinia szkoły/placówki o sytuacji dydaktycznej i wychowawczej ucznia
Opinia przygotowana przez :
nauczyciela,
wychowawcę grupy wychowawczej
specjalistę prowadzącego zajęcia z dzieckiem
Imię i nazwisko dziecka/ucznia
\
PESEL
Data i miejsce urodzenia dziecka/ucznia:…………..
Adres zamieszkania dziecka/ucznia: ……………….
Imiona i nazwisko rodziców: ………………….
Adres zamieszkania rodziców ………….
Tel. kontaktowy do rodzica/opiekuna prawnego:
Nazwa i adres szkoły /placówki do której dziecko uczęszcza: ………
Klasa……………
Informacja o powtarzaniu klasy/wydłużeniu etapu edukacyjnego (której klasy) --------------
Informacja o wcześniejszych badaniach w poradni, wydanych opiniach, orzeczeniach :……………
Informacja (n-la, wychowawcy specjalisty prowadzącego zajęcia z dzieckiem/uczniem)o rozpoznanych indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych oraz o możliwościach psychofizycznych , w tym o mocnych stronach i uzdolnieniach
Uczeń nie ma poważniejszych problemów z nauką. Pracuje na miarę swoich możliwości, angażuje się w zajęcia, zależy mu na ocenach, chociaż poziom zmotywowania bywa zmienny. Czyta w dobrym tempie, sporadycznie przekręca wyrazy. Na lekcjach jest aktywny. Wypowiada się chętnie, zgłasza się, nie zawsze potrafi trafnie odpowiedzieć, zinterpretować omawianą treść, ale miewa też ciekawe spostrzeżenia, zadaje pytania. Systematycznie przepisuje notatki z lekcji, obrabia prace domowe. Pismo czytelne. Stara się także redagować wypowiedzi pisemne, nie zawsze w pełni realizuje temat, ale nie popełnia wielu błędów, stosuje się do wskazówek dotyczących kompozycji. Pracował samodzielnie podczas kształcenia na odległość, odsyłał zadania.
Informacja o funkcjonowaniu dziecka/ucznia (w przedszkolu, placówce, szkole) w tymo występujących trudnościach
Uczeń zazwyczaj prawidłowo funkcjonuje podczas zajęć, stosuje się do poleceń , jest komunikatywny, kulturalny, jednak w sytuacjach dla niego trudnych, niekomfortowych bywa arogancki, roszczeniowy, obraża się. Zazwyczaj jednak po wyciszeniu, uspokojeniu się przeprasza, stara się tez przypodobać nauczycielom/wychowawcom, ale nie zawsze jego intencje są szczere, zdarza mu się kłamać. Obiecuje poprawę, ale jest ona zazwyczaj krótkotrwała.
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia posiadającego orzeczenieo potrzebie kształcenia specjalnego lub okresowa ocena funkcjonowania dziecka/ucznia
Uczeń w ośrodku nie sprawia poważniejszych problemów wychowawczych, bywa że kłamie, manipuluje, skraca dystans. Łamie regulamin placówki paląc papierosy, dokonując drobnych kradzieży. Na lekcjach pracuje, zdobywa pozytywne oceny, wykonuje codzienne obowiązki. Przeważnie pogodny, miły.
XXXXXX potrafi dostosować się do obowiązujących w grupie reguł i zasad, chociaż zdarza się, że nie umie opanować się w sytuacjach trudnych pod względem emocjonalnym. Nie nawiązał bliższych relacji koleżeńskich, w grupie rówieśniczej ma słabą pozycję.
Informacja o formach i działaniach podjętych (przez n-li, wychowawców i specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem) w celu poprawy funkcjonowania ucznia w przedszkolu, szkole, ośrodku lub placówce
Uczeń objęty zajęciami socjoterapeutycznymi, zajęciami korekcyjno – kompensacyjnymi, terapią pedagogiczną, zajęciami dydaktyczno – wyrównawczymi z ...