Dodaj publikację
Autor
Lidia Rusin
Data publikacji
2022-02-07
Średnia ocena
5,00
Pobrań
91

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam Państwu opracowaną na bazie różnych źródeł i własnych pomysłów innowację pedagogiczną z języka angielskiego, którą wdrażam w klasie 7. Stworzyłam ją głównie w celu podniesienia motywacji moich uczniów do nauki języka angielskiego, ale i też by umożliwić im naturalny sposób utrwalania poznanych i nabywania nowych struktur gramatycznych i leksykalnych.
 Pobierz (docx, 37,0 KB)

Podgląd treści

Listen to music and learn English – nauka języka angielskiego poprzez piosenkę.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

metodyczna

Imię i nazwisko autora:

Lidia Rusin

Temat innowacji:

Wykorzystanie piosenek w nauczaniu gramatyki, leksyki oraz wymowy.

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Krzymowie

Autor: Lidia Rusin

Temat: Listen to music and learn English – nauka języka angielskiego poprzez piosenkę.

Osoby prowadzące innowację: Lidia Rusin, Aneta Rosiak

Przedmiot: język angielski

Rodzaj innowacji: metodyczna

Data wprowadzenia: 01.12.2021 r.

Data zakończenia: 06.24.2022 r.

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie klasy VI i VII. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2021/2022 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godzin lekcyjnych. Celem innowacji jest wykorzystanie zainteresowania uczniów na tym etapie życia muzyką i motywacja ich do analizowania tekstów piosenek pod kontem gramatyki i leksyki, co w rezultacie, ma utrwalić ich znajomość struktur gramatycznych oraz wzbogacić zasób słownictwa. Ponadto, słuchanie autentycznych tekstów piosenek doskonale rozwija umiejętność rozumienia ze słuchu.

Motywacja wprowadzenia innowacji:

Innowacja „Listen to music and learn English – nauka języka angielskiego poprzez piosenkę” jest reakcją na wyniki analiz testów ósmoklasisty oraz testów diagnostycznych uczniów klas VI - VII szkoły podstawowej, a także wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. Po długim okresie nauczania zdalnego, w okresie pandemii COVID-19, uczniowie stracili chęć do nauki, mają problemy

z koncentracją uwagi i samodyscypliną. W celu przeciwdziałania tym problemom, chcę wykorzystać ich zainteresowanie muzyką i zmotywować do nauki języka angielskiego. Umożliwiając im wybór tytułów piosenek, na podstawie których tekstów, będziemy pracować na lekcjach, dajemy uczniom poczucie wpływu na ich tok nauki, a jednocześnie pokazujemy, że może być ona nawet przyjemna.

Opis innowacji:

I. Wstęp

Wykorzystanie tekstów piosenek na lekcjach, daje okazję do rozwijania różnych aspektów języka. Zawierają one bowiem rozmaite struktury gramatyczne, język prosty i kolokwialny, idiomy, prezentują wymowę, akcent i intonację. Muzyka budzi u młodych ludzi poczucie przynależności do grupy i pozwala wyrazić swoje emocje, przez co, jest doskonałym narzędziem do pracy nad podnoszeniem umiejętności językowych. Dzięki jej melodyjności, są duże szanse na to, że nawet poza szkołą, słowa opracowywanych na lekcjach piosenek, nadal będą słuchane bądź śpiewane w domu. To zjawisko pozwoli na samorozwój uczniów

i mimowolne przyswajanie języka angielskiego.

Poszerzenie znajomości struktur gramatycznych i leksykalnych pozwala na swobodniejsze wypowiadanie się uczniów w mowie i piśmie, które jest bolączką naszych uczniów na egzaminach i testach.

II. Założenia ogólne

Innowacja skierowana ...