Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Załącznik nr ….
Sprawozdanie z działalności Zespołu do spraw Promocji Szkoły
w roku szkolnym 2020/2021
W II semestrze zespół ds. promocji szkoły spotkał się dwa razy ( online).
Tematyka spotkań dotyczyła analizy sukcesów i wyników uczniów, aktualizacji strony internetowej szkoły i publikacji w prasie lokalnej szkoły, współorganizowania spotkań
z ciekawymi ludźmi oraz współpracy szkoły w środowisku i podsumowania działań szkoły oraz pracy zespołu.
Promocja szkoły to przede wszystkim:
- kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
- ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej,
- eksponowanie odrębności placówki,
- kształtowanie więzi emocjonalnych ze szkołą.
Na atrakcyjność placówki i sposób jej postrzegania w środowisku mają wpływ: przygotowanie do pracy kadry pedagogicznej (wykształcenie, stałe „dokształcanie się” zgodnie z potrzebami szkoły), praca w oparciu o nowatorskie programy nauczania oraz jej wyposażenie w pomoce dydaktyczne, narzędzia technologii informatyczno – komunikacyjnej itp.
Typowymi działaniami wchodzącymi w zakres promowania placówki oświatowej jest:
- przekazywanie informacji prasie lokalnej i podtrzymywanie dobrych stosunków z mediami działającymi w regionie,
- inicjowanie przedsięwzięć promocyjnych w Internecie (strona szkolna, adres e-mail),
- organizowanie spotkań z przedstawicielami społeczności lokalnej.
W II semestrze roku szkolnego 2020/2021 Zespół ds. Promocji Szkoły realizował,
we współpracy z innymi nauczycielami odpowiedzialnymi, zadania wg ustalonego planu pracy. Działania realizowane były w zakresie:
a) dbania o poprawny wizerunek szkoły (promocja szkoły w środowisku lokalnym, współpraca z tym środowiskiem, inicjowanie działań sprzyjających promocji szkoły, upowszechnianie osiągnięć uczniów.
b) wirtualnej promocji szkoły (prowadzenie strony internetowej, współpraca z lokalną prasą, mediami),
c) popularyzowania osiągnięć uczniów i nauczycieli,
d) prezentowania umiejętności i talentów uczniów w szerszym środowisku (udział
w konkursach i zawodach sportowych na różnych szczeblach),
e) reprezentowania szkoły przez uczniów poprzez udział w uroczystościach pozaszkolnych, imprezach masowych, akcjach charytatywnych i miejskich.
Dbanie o poprawny wizerunek szkoły
a) wygląd szkoły:
- przedstawianie prac uczniów na wielu gazetkach na korytarzach,
- wywieszanie przez nauczycieli (na bieżąco) informacji o aktualnych projektach, akcjach
w których szkoła bierze udział) i konkursach,
- prezentacja licznych certyfikatów, które otrzymała szkoła w widocznym miejscu przy wejściu do holu szkoły,
- ciągłe dbanie o doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne, urządzenia poprawiające jakość procesu nauczania – uczenia się poprzez poszukiwanie sojuszników mogących wesprzeć działalność szkoły,
Wirtualna promocja szkoły oraz działania zmierzające promocji placówki
- publikowano opracowania nauczycieli na portalach oświatowych,
- przekazywano poprzez stronę internetową informacje dla rodziców i uczniów,
- zamieszczano liczne artykuły o działalności placówki w prasie lokalnej np. „Echo Piotrkowa” (zwiększają prestiż placówki, świadczą o dużej aktywności szkoły, wpływają na jej wiarygodność),
- w ramach różnorakich konkursów powstało wiele materiałów multimedialnych prezentujących umiejętności uczniów, ich pracę, oraz działania nauczycieli zmierzające ...