Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN
METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
- umie wykonać poprawne podania i chwyty sprzed klatki piersiowej
w miejscu
- potrafi wykonać podanie i chwyt piłki oburącz w ruchu
- potrafi wykonać podania kozłem
- zwiększy ruchomość obręczy barkowej
- poprawi koordynację wzrokowo - ruchową
Temat: DOSKONALIMY PODANI A I CHWYTY PIŁKI.
Cele szczegółowe w zakresie:
Sprawności
Uczeń
Umiejętności
Uczeń
Wiadomości
Uczeń
Aspekt wychowawczy
Metody
Przybory:
- potrafi współdziałać w parach,
- potrafi współpracować w zespole
- uczy się oceniać swoją pracę
piłki do koszykówki, szarfy
- zna technikę podań i chwytów
- zna sposoby podań piłki
- zna kilka podstawowych przepisów gry oraz sygnalizację sędziego
- realizacji zadań ruchowych (zabawowa- klasyczna, naśladowcza-
ścisła, zadaniowa – ścisła, problemowa)
- przekazywania wiadomości (pokaz, objaśnienie)
Czynności
nauczyciela
4
-poleca zbiórkę;
-podaje temat lekcji
-sprawdza gotowość
do lekcji;
-mobilizuje i zachęca
uczniów do aktywnego
uczestnictwa w lekcji;
-podkreśla wpływ
umiejętności poprawnych
podań na skuteczność gry;
-wyjaśnia zasady zabaw
-czuwa nad przebiegiem
zabaw i gry
- dokonuje podziału na
zespoły
Metody
5
pogadanka
zabawowa
-klasyczna
naśladowcza-
ścisła,
pogadanka
- podaje ćwiczenia
kształtujące RR,NN,T
-poleca ustawienie
uczniów w kole ;
- koryguje wykonywane
przez uczniów ćwiczenia;
- omawia kilka
podstawowych przepisów
gry;
Części
lekcji
1
Część
wstępna
Część
główna
A
Czynności uczniów
zadania
3
-wykonuje zbiórkę;
-słucha informacji nauczyciela;
-zapoznaje się z zadaniami lekcji;
docelowe
2
Nabierze
pozytywnej
motywacji
do udziału
w lekcji
Pobudzi
i przygotuje
organizm do
wysiłku.
Oswaja się z piłką.
Doskonali
poruszanie się w
koszykówce.
- bierze udział w zabawach
bieżnych i szybkościowo-
zwinnościowych:„Ranny berek”,
”Berek oberek”, „Berek most”,
„Klepnij w biodro/kolano”
• biega po całej sali
• broni się przed klepnięciem
•
- pobiera piłki i maszeruje po
obwodzie sali
- wykonuje zalecone ćwiczenia
kształtujące z piłką w marszu:
rywalizuje ze współćwiczącym
•
•
•
• wymachy ramion w górę
z piłką trzymaną oburącz
przerzuty piłki z ręki do
ręki
przeplatanie piłki
pod jedną i pod drugą
nogą,
krążenia piłki wokół
głowy, bioder
podrzut piłki - chwyt
•
•
- zatrzymuje się na sygnał
nauczyciela, ustawia na obwodzie
sali,
- wykonuje zalecone ćwiczenia
kształtujące z piłką w miejscu:
• w rozkroku przenoszenie
piłki po ósemce między
nogami
• w postawie podrzut piłki -
dotknięcie podłogi oburącz
- chwyt piłki
• w siadzie prostym
przetaczanie piłki z prawej
do lewej ręki przez wznos
prostych nóg w gorę
•
brzuszki z piłką
• wznosy bioder i
przetoczeniu piłki pod
biodrami
• w leżeniu przodem wznos
klatki piersiowej w górę,
przetaczanie piłki pod
klatką piersiową,
skłon japoński – toczenie
piłki z prawej do lewej
ręki
•
- współpracuje ze współćwiczącym
- wykonuje serię ćwiczeń
w miejscu:
• w postawie podrzut piłki -
klaśnięcie z przodu, za
plecami - chwyt ...