Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Małysza
Data publikacji
2022-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
323

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera realizację planu zajęć rewalidacyjnych dla ucznia kl.5
 Pobierz (docx, 14,5 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych w kl. V

Zrealizowano 33 godzin z 36 zaplanowanych (z powodu nieobecności ucznia).Program został opracowany dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Biłgoraju .

W czasie zajęć rewalidacyjnych, zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej, motoryka mała i duża, rozwijana jest percepcja słuchowa, wzrokowa, koordynacja wzrokowo-ruchowa oraz sprawność graficzna. Wszystkie działania poparte są materiałem konkretnym.

Dwa aspekty pracy rewalidacyjnej:

- dydaktyczny – uzupełnienie luk w przyswojonym przez dziecko materiale nauczania,

- terapeutyczny – wyrównanie defektów rozwojowych poprzez odpowiednie oddziaływanie leczniczo – wychowawcze oraz kształtowanie akceptowanych społecznie właściwości osobowościowych

1. Cel główny zajęć rewalidacyjnych:

Wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia na miarę jego indywidualnych możliwości.

Wyrównywanie i kompensowanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji.

Wzmacnianie wiary we własne siły i rozwijanie motywacji do pracy.

2. Cele szczegółowe:

• ćwiczenia percepcji wzrokowej,

• ćwiczenia percepcji słuchowej,

• usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej, słuchowo-ruchowej,

• usprawnienie motoryki małej i dużej,

• ćwiczenia koncentracji uwagi,

• rozwijanie pamięci mechanicznej i logicznej,

• rozwijanie procesów myślenia,

• usprawnianie techniki czytania i pisania,

• ćwiczenia czytania ze rozumieniem,

• rozwijanie umiejętności matematycznych,

• rozwijanie samoobsługi i zaradności życiowej,

wykorzystanie w pracy z uczniem technik komputerowych.

• wyzwalanie potencjalnych możliwości i zainteresowań tłumionych przez niepowodzenia szkolne

Wnioski i rekomendacje:

W dalszym ciągu praca nad starannym pismem i odpowiednim tempem pracy podczas zajęć.

Motywować pozytywnie i udzielać pochwały nawet za najmniejszy wysiłek.

Usprawnianie techniki czytania ze zrozumieniem.

Praca nad samodzielnością podczas zajęć zdalnych i stacjonarnych.