Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY Z JĘZYKA POLSKIEGO
KARTA PROJEKTU I KARTA ZADANIA
Karta projektu w ramach szkolnego konkursu o tytuł „Orła ortograficznego”
„Bo błąd w mowie – to jak plama tłusta i brzydka na fotografii matki, którą kochasz, to jak niestarannie przyszyta łata na ubraniu, w którym idziesz w gościnę. Źle mówić lub pisać – to znaczy krzywdzić swoją mową tych wszystkich, którzy ją budowali. Język się smuci, choruje, gdy ludzie źle nim mówią.”
Janusz Korczak
W (nazwa szkoły) ... od końca października 2021 r. do 21 lutego 2022 r. realizowany będzie projekt edukacyjny: „Orzeł ortograficzny”, którego finał przypadnie na Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.
Podstawowe informacje – zespół uczniowski, temat projektu
|Tytuł projektu |„Orzeł ortograficzny” |
|Nauczyciel opiekun | |
|Tematyka projektu/ problem |Projekt ma na celu popularyzację języka ojczystego i kształcenie świadomości językowej, zwłaszcza|
| |ortograficznej, wśród uczniów klas IV – VIII. |
|Uzasadnienie wyboru tematyki/ problemu |Dbałość o język, zarówno w mowie, jaki i w piśmie, jest fundamentalnym przejawem patriotyzmu (na |
| |co zwraca uwagę nazwa konkursu). Stąd tak dużą wagę przykładamy do poprawnej umiejętności |
| |posługiwania się językiem. Przygotowane zadania mają rozbudzić w uczniach pasję językową. |
|Główne cele/zadania projektu |• Utrwalanie reguł ortograficznych. |
| |• Posługiwanie się w piśmie poprawną polszczyzną. |
| |• Doskonalenie poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej. |
| |• Rozbudzanie motywacji do korzystania ze słowników ortograficznych. |
| |• Zachęcanie do zabawy z ortografią. |
| |• Kształtowanie czujności ortograficznej. |
| |• Motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy i zdobywania umiejętności potrzebnych w|
| |kolejnych etapach kształcenia. |
| |• Kształcenie pamięci, uwagi i logicznego myślenia. |
| |• Wspieranie uczniów zdolnych w rozwijaniu i poszerzaniu własnych kompetencji. |
|Ogólny opis projektu uwzględniający |założenia, cele, treści zadań projektowych odnoszą się do obszaru kształcenia językowego ujętego |
|kryteria: |w podstawie programowej, ściślej – kształcenia umiejętności poprawnego mówienia oraz pisania |
| |zgodnego z zasadami ortofonii oraz pisowni polskiej; |
| |tematyka i opis zadań projektowych świadczą o znajomości problemu związanego z tytułem konkursu; |
| |działania projektowe nie ograniczają się do prezentacji zdobytych dotychczas umiejętności |
| |językowych (podczas pisania czy tworzenia dyktand), lecz służą pogłębieniu wiedzy, rozwijaniu |
| |postaw patriotycznych (dbałość o język pisany, mówiony) i zrozumieniu celowości przedsięwzięcia; |
| |udział w projekcie wpływa na rozwój umiejętności ponadprzedmiotowych, takich jak: kreatywność, |
| |krytyczne myślenie oraz kształtowanie kompetencji kluczowych, takich jak: porozumiewanie się w |
| |ojczystym języku, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, świadomość i |
| |ekspresja kulturalna. |
| |zaproponowane metody pracy z uczniami są różnorodne i innowacyjne, uczniowie wypracowują własne |
| |rozwiązania, planują, przeprowadzają i ewaluują swoje działania. |
|Źródła informacji, z których |https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Jezyk-polski |
|skorzystano | |
| |file:///C:/Users/Admin/Downloads/praca_metoda_projektu%20(1).pdf |
| | |
| |file:///C:/Users/Admin/Downloads/EtapyPracyMetodaProjektu.pdf |
| | |
| |file:///C:/Users/Admin ...