Dodaj publikację
Autor
Alicja Choynacka-Sańka
Data publikacji
2022-03-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dostosowania wymagań edukacyjnych ze względu na dysleksję rozwojową, specyficzne trudności związane z pisaniem i czytaniem pod postacią dysortografii i dysgrafii na lekcjach muzyki, plastyki i techniki.
 Pobierz (docx, 16,0 KB)

Podgląd treści

DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

Dostosowania wymagań edukacyjnych ze względu na dysleksję rozwojową, specyficzne trudności związane z pisaniem i czytaniem pod postacią dysortografii i dysgrafii

Plastyka:

podpowiadanie tematu pracy plastycznej

podchodzenie do ucznia, ukierunkowanie w działaniu

wydłużenie czasu na wykonanie pracy

stosować techniki wizualizacji (plakaty, karty obrazkowe, krzyżówki)

wydawanie krótkich, jasnych poleceń

sprawdzanie rozumienia pytań, zadań,

pomoc w wykonywaniu zadań,

unikanie trudnych, czy bardzo abstrakcyjnych pojęć, stosowanie zasady poglądowości

przywracanie wiary w możliwość uzyskania pozytywnych wyników w nauce i nadrobienia zaległości szkolnych

stwarzanie sytuacji zapewniających sukces- dzielenie materiału na części-dostrzeganie najmniejszych postępów, zachęcanie, motywowanie

Kontrola zapisania zadania domowego oraz notatki

Muzyka:

kontrola pracy ucznia

sprawdzanie rozumienia pytań, zadań, ukierunkowywanie, pomoc w wykonywaniu zadań,

stosować techniki wizualizacji (śpiew, ruch przy muzyce)

wydawanie krótkich, jasnych poleceń,

kontrola zapisania zadania domowego oraz notatki

podawanie poleceń w prostszej formie,

unikanie trudnych, czy bardzo abstrakcyjnych pojęć,

częste odwoływanie się do konkretu, przykładu

unikanie śpiewu solowego

unikanie wykonywania ćwiczeń muzycznych na forum klasy

krótkie, czytelne komunikaty

stwarzanie sytuacji, w których uczeń może odnieść sukces;

Technika:

podpowiadanie tematu pracy technicznej

niekrytykowanie ucznia, jego powolnego tempa, niezręczności ruchów

służenie pomocą przy sporządzaniu wykresów i rysunków technicznych lub przygotowywanie ich dla ucznia

podchodzenie do ucznia, ukierunkowanie w działaniu

podczas oceniania zwrócenie uwagi na : rozmieszczenie elementów na kartce i zachowanie proporcji, umiejętność wykorzystania w praktyce poznanych technik artystycznych, staranność, estetykę, doprowadzenie pracy do końca, inwencję twórczą, zachowanie porządku na stanowisku pracy, wykazanie się wiedzą teoretyczną

zachęcanie do działań wymagających konstruowania, wycinania, modelowania, tworzenia form przestrzennych oraz układania (klocki, puzzle, układanki)

wydłużenie czasu na wykonanie pracy

Nagradzać systematyczną pracę

Powierzać role społecznie uzyteczne