Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Dostosowania wymagań edukacyjnych ze względu na dysleksję rozwojową, specyficzne trudności związane z pisaniem i czytaniem pod postacią dysortografii i dysgrafii
Plastyka:
podpowiadanie tematu pracy plastycznej
podchodzenie do ucznia, ukierunkowanie w działaniu
wydłużenie czasu na wykonanie pracy
stosować techniki wizualizacji (plakaty, karty obrazkowe, krzyżówki)
wydawanie krótkich, jasnych poleceń
sprawdzanie rozumienia pytań, zadań,
pomoc w wykonywaniu zadań,
unikanie trudnych, czy bardzo abstrakcyjnych pojęć, stosowanie zasady poglądowości
przywracanie wiary w możliwość uzyskania pozytywnych wyników w nauce i nadrobienia zaległości szkolnych
stwarzanie sytuacji zapewniających sukces- dzielenie materiału na części-dostrzeganie najmniejszych postępów, zachęcanie, motywowanie
Kontrola zapisania zadania domowego oraz notatki
Muzyka:
kontrola pracy ucznia
sprawdzanie rozumienia pytań, zadań, ukierunkowywanie, pomoc w wykonywaniu zadań,
stosować techniki wizualizacji (śpiew, ruch przy muzyce)
wydawanie krótkich, jasnych poleceń,
kontrola zapisania zadania domowego oraz notatki
podawanie poleceń w prostszej formie,
unikanie trudnych, czy bardzo abstrakcyjnych pojęć,
częste odwoływanie się do konkretu, przykładu
unikanie śpiewu solowego
unikanie wykonywania ćwiczeń muzycznych na forum klasy
krótkie, czytelne komunikaty
stwarzanie sytuacji, w których uczeń może odnieść sukces;
Technika:
podpowiadanie tematu pracy technicznej
niekrytykowanie ucznia, jego powolnego tempa, niezręczności ruchów
służenie pomocą przy sporządzaniu wykresów i rysunków technicznych lub przygotowywanie ich dla ucznia
podchodzenie do ucznia, ukierunkowanie w działaniu
podczas oceniania zwrócenie uwagi na : rozmieszczenie elementów na kartce i zachowanie proporcji, umiejętność wykorzystania w praktyce poznanych technik artystycznych, staranność, estetykę, doprowadzenie pracy do końca, inwencję twórczą, zachowanie porządku na stanowisku pracy, wykazanie się wiedzą teoretyczną
zachęcanie do działań wymagających konstruowania, wycinania, modelowania, tworzenia form przestrzennych oraz układania (klocki, puzzle, układanki)
wydłużenie czasu na wykonanie pracy
Nagradzać systematyczną pracę
Powierzać role społecznie uzyteczne