Dodaj publikację
Autor
Alicja Choynacka-Sańka
Data publikacji
2022-03-27
Średnia ocena
5,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy system oceniania z muzyki dla klas 4-7 szkoły podstawowej
 Pobierz (pdf, 224,0 KB)

Komentarze

koma, 2022-03-30, ocena:

Dziś nie ma już nazwy: system oceniania. Jest "ocenianie przedmiotowe".

Podgląd treści

Przedmiotowy system oceniania z muzyki

• Wspólne kryteria ocen; pracy w grupie, wypowiedzi ustnej i pisemnej.

Nauczyciel ma prawo wyznaczenia dodatkowego kryterium dla określonej pracy
szczegółowej; wówczas powiadamia o tym uczniów, wyjaśniając skutecznie cel
pracy. Jest to forma umowy ustnej klasy z nauczycielem. Każdy uczeń ma prawo
poprawy oceny na zasadach uzgodnionych z nauczycielem. Poprawa oceny przez
ucznia ma charakter dobrowolny i odbywa się na zajęciach edukacyjnych.

• „Plusy” w ocenach cząstkowych stosuje się w wypadku przekroczenia przez

ucznia kryteriów wyznaczonych dla danej oceny.

• „Minusy” w ocenach cząstkowych stosuje się w wypadku drobnych niemających

merytorycznego znaczenia uchybień. .

• Na koniec semestru nie przewiduje się sprawdzianu zaliczeniowego.

Ocena semestralna i końcowa jest wyznacznikiem umiejętności i wiedzy przedmiotowej
ucznia i wynika z ocen cząstkowych zdobytych przez ucznia w danym semestrze.

Bieżącej ocenie podlegają:

• przygotowanie ucznia do zajęć
• uczestnictwo w zajęciach
• zaangażowanie ucznia w ćwiczenia muzyczne
• umiejętność formułowania problemów, wyciągania wniosków oraz poszukiwania

własnych rozwiązań

Ocenianie bieżące dokonywane jest poprzez:

• ćwiczenia muzyczne (śpiew, gra na instrumentach, zabawy rytmiczno-ruchowe)
• odpowiedź ustną (znajomość podstawowych terminów muzycznych, wiadomości o

epokach i nurtach w muzyce oraz o wybitnych kompozytorach ich wybranych
dziełach)
• kartkówki
• karty pracy
• pracę domową (referaty, notatki)
• prace dodatkowe
• aktywność na zajęciach


1. Oceny półroczne i roczne wystawiane są na podstawie średniej ważonej ocen bieżących.
1. Oceny bieżące, które otrzymuje uczeń za poszczególne formy aktywności, mają różną
wagę:
1) praca klasowa / sprawdzian pisemny obejmujący cały dział oraz wyniki osiągane z
konkursów przedmiotowych (tytuł laureata lub finalisty na szczeblu wojewódzkim /
ogólnopolskim) x 3;
2) kartkówka x 2;
3) rozwiązanie zadań problemowych x2;
4) odpowiedź ustna x 1;
5) aktywność na lekcjach x 1;

6) ćwiczenia praktyczne x 1;
7) praca indywidualna na lekcji x 1;
8) praca dodatkowa dla chętnych x 1;
9) umiejętność współpracy w grupie x 1;
3. Przy zapisie ocen bieżących dopuszcza się stosowanie znaków „+” i „–”
przyporządkowując im odpowiednie wartości według skali:


4. Aby uczeń mógł otrzymać na półrocze lub koniec roku szkolnego daną ocenę, musi
uzyskać odpowiednią średnią ważoną:

ocena

niedostateczny
dopuszczający

dostateczny

dobry

bardzo dobry

średnia ważona
niższa niż 1,65

1,65 - 2,64
2,65 - 3,64
3,65 - 4,64

wyższa niż 4,64

wyższa niż 4,64 i pod warunkiem, że uczeń został

celujący

laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu

wojewódzkim lub ogólnopolskim lub wyższa niż 5,24


5. Sposób obliczania średniej ważonej: oceny bieżące mnożymy przez przydzielone im wagi i
całość dzielimy przez sumę wag.
6. Uczeń uzyskał średnią ważoną ...