Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
koma, 2022-03-30, ocena:
Dziś nie ma już nazwy: system oceniania. Jest "ocenianie przedmiotowe".
Przedmiotowy system oceniania z muzyki
• Wspólne kryteria ocen; pracy w grupie, wypowiedzi ustnej i pisemnej.
Nauczyciel ma prawo wyznaczenia dodatkowego kryterium dla określonej pracy
szczegółowej; wówczas powiadamia o tym uczniów, wyjaśniając skutecznie cel
pracy. Jest to forma umowy ustnej klasy z nauczycielem. Każdy uczeń ma prawo
poprawy oceny na zasadach uzgodnionych z nauczycielem. Poprawa oceny przez
ucznia ma charakter dobrowolny i odbywa się na zajęciach edukacyjnych.
• „Plusy” w ocenach cząstkowych stosuje się w wypadku przekroczenia przez
ucznia kryteriów wyznaczonych dla danej oceny.
• „Minusy” w ocenach cząstkowych stosuje się w wypadku drobnych niemających
merytorycznego znaczenia uchybień. .
• Na koniec semestru nie przewiduje się sprawdzianu zaliczeniowego.
Ocena semestralna i końcowa jest wyznacznikiem umiejętności i wiedzy przedmiotowej
ucznia i wynika z ocen cząstkowych zdobytych przez ucznia w danym semestrze.
Bieżącej ocenie podlegają:
• przygotowanie ucznia do zajęć
• uczestnictwo w zajęciach
• zaangażowanie ucznia w ćwiczenia muzyczne
• umiejętność formułowania problemów, wyciągania wniosków oraz poszukiwania
własnych rozwiązań
Ocenianie bieżące dokonywane jest poprzez:
• ćwiczenia muzyczne (śpiew, gra na instrumentach, zabawy rytmiczno-ruchowe)
• odpowiedź ustną (znajomość podstawowych terminów muzycznych, wiadomości o
epokach i nurtach w muzyce oraz o wybitnych kompozytorach ich wybranych
dziełach)
• kartkówki
• karty pracy
• pracę domową (referaty, notatki)
• prace dodatkowe
• aktywność na zajęciach
1. Oceny półroczne i roczne wystawiane są na podstawie średniej ważonej ocen bieżących.
1. Oceny bieżące, które otrzymuje uczeń za poszczególne formy aktywności, mają różną
wagę:
1) praca klasowa / sprawdzian pisemny obejmujący cały dział oraz wyniki osiągane z
konkursów przedmiotowych (tytuł laureata lub finalisty na szczeblu wojewódzkim /
ogólnopolskim) x 3;
2) kartkówka x 2;
3) rozwiązanie zadań problemowych x2;
4) odpowiedź ustna x 1;
5) aktywność na lekcjach x 1;
6) ćwiczenia praktyczne x 1;
7) praca indywidualna na lekcji x 1;
8) praca dodatkowa dla chętnych x 1;
9) umiejętność współpracy w grupie x 1;
3. Przy zapisie ocen bieżących dopuszcza się stosowanie znaków „+” i „–”
przyporządkowując im odpowiednie wartości według skali:
4. Aby uczeń mógł otrzymać na półrocze lub koniec roku szkolnego daną ocenę, musi
uzyskać odpowiednią średnią ważoną:
ocena
niedostateczny
dopuszczający
dostateczny
dobry
bardzo dobry
średnia ważona
niższa niż 1,65
1,65 - 2,64
2,65 - 3,64
3,65 - 4,64
wyższa niż 4,64
wyższa niż 4,64 i pod warunkiem, że uczeń został
celujący
laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu
wojewódzkim lub ogólnopolskim lub wyższa niż 5,24
5. Sposób obliczania średniej ważonej: oceny bieżące mnożymy przez przydzielone im wagi i
całość dzielimy przez sumę wag.
6. Uczeń uzyskał średnią ważoną ...