Dodaj publikację
Autor
Anna Zadrąg
Data publikacji
2022-03-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
11

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Realizując projekt Erasmus+ "Poznaję język angielski poprzez zabawy arteterapeutyczne inspirowane muzyką krajów europejskich" stworzyliśmy zbiór zabaw arteterapeutycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym. Oto kilka z nich.
 Pobierz (pdf, 107,7 KB)

Podgląd treści

Propozycje zabaw arteterapeutycznych

Plastyka w korelacji z muzyką

1. „Eko-instrumenty”


Zastosowanie różnorodnych przedmiotów z recyklingu do tworzenia
kreatywnych instrumentów muzycznych.

• Plastikowe butelki
• Kartonowe pudełka
• Folia aluminiowa
• Kubeczki po jogurcie
• Makulatura

Dzieci do w/w przedmiotów wsypują ryż lub piasek, wkładają kamyczki,
patyczki oraz inne drobiazgi (przy okazji wymienionej czynności dziecko
usprawnia koordynację ręka-oko). Następnie przechodzimy do ozdabiania
powstałych instrumentów. Stosujemy do tego krepinę, plastelinę, farby i inne
materiały. W następnej kolejności przechodzimy do stworzenia orkiestry. Przy
muzyce A. Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna”, dzieci poprzez
wydobywanie dźwięków z wykonanych instrumentów przez pocieranie,
stukanie, uderzanie, improwizują swoją muzykę do wysłuchanego wcześniej
utworu klasycznego.

2. „Magiczna tuba”

Do wykonania magicznej tuby wykorzystujemy rolki po papierowych
ręcznikach, płynne farby plakatowe (różne kolory) oraz ryż.

Z kolorowej krepiny dzieci ugniatają w rączkach dwie kulki, potrzebne do
zamknięcia tuby z obu stron. Zamykają tubę od dołu, wsypują ryż do środka
tuby, wlewają płynne farby i zamykają tubę drugą kulką krepiny. Następnie
włączamy muzykę „Lot trzmiela” M. Rymski-Korsakow. Dzieci poruszając się w
rytm muzyki potrząsają zrobionymi przez siebie instrumentami muzycznymi. Po
aktywności muzycznej następuje kulminacyjny moment naszych działań
arteterapeutycznych. Młodzi adepci sztuki otwierają wieczko „muzycznej tuby”.
Każdy wysypuje z tuby ryż, który pod wpływem farby zabarwił się na

różnorodne kolory, następnie przyklejają ryż do kartki tworząc abstrakcyjne
kompozycje.

3. „Tańczące baloniki”

• Balony
• Kartki papieru
• Nitka

Zapraszamy dzieci na środek sali, każde z nich dostaje nadmuchanego balonika.
Balony są różnego kształtu, koloru, w niektórych z nich znajduje się maleńki
dzwoneczek, ryż lub świecąca kulka (dodatkowe przedmioty urozmaicą zabawę
natomiast wodzenie wzrokiem za migającym i dźwięczącym przedmiotem
ćwiczy mięśnie oka oraz orientację w przestrzeni). Zadaniem dzieci będzie
przyozdobienie nadmuchanego balonika za pomocą flamastrów, naklejek i
innych materiałów. Po wykonaniu zadania wszyscy uczestnicy tańczą ze swoim
balonikiem w rytm dowolnie wybranej przez wychowawcę muzyki.

Życzymy powodzenia i twórczej zabawy!