Dodaj publikację
Autor
Justyna Sternal-Kubiela
Data publikacji
2022-04-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji w oparciu o autentyczne materiały związane z świętowaniem Światowego Dnia Kreatywności i Innowacji 21 kwietnia z zastosowaniem metod aktywizujących.
 Pobierz (doc, 36,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć z języka angielskiego z okazji Światowego Dnia Kreatywności i Innowacji 21 kwietnia.

Typ szkoły: szkoła średnia

Klasa: I / II /III LO

Poziom: B1 / B2

Temat: World Creativity and Innovation Day – developing listening and speaking skills.

Czas: 90 minut

Nauczyciel: Justyna Sternal-Kubiela

Opis:
Scenariusz lekcji w oparciu o autentyczne materiały związane z świętowaniem Światowego Dnia Kreatywności i Innowacji 21 kwietnia z zastosowaniem metod aktywizujących.

Cele ogólne:

- doświadczenie przez uczniów żywego języka,
- zdobycie przez uczniów dodatkowej wiedzy o otaczającym świecie,
- zwiększenie motywacji do nauki języka przy użyciu materiałów autentycznych.

Cele szczegółowe:

- rozwój kompetencji językowych (słuchanie ze zrozumieniem, mówienie, pisanie krótkich form wypowiedzi – streszczenie, komentarz),
- rozwój umiejętności krytycznego myślenia i wyciągania wniosków,
- doskonalenie kompetencji cyfrowych uczniów (wyszukiwanie informacji),
- doskonalenie umiejętności pracy w zespole,
- prezentacja pracy własnej uczniów na forum klasy.

Metody pracy:

- praca indywidualna,
- praca w parach,
- praca w grupach,
- burza mózgów,
- wykorzystanie TIK.

Środki dydaktyczne:

- tablica interaktywna,
- smartfony z dostępem do Internetu,
- karta pracy stworzona przez nauczyciela (zadania wyświetlane na tablicy interaktywnej).

WORLD CREATIVITY AND INNOVATION DAY 21st April

I. Lead-in:

T asks SS to work in pairs and answer the questions:

• What does being creative mean to you?

• What is the importance of creativity / innovation? How do they differ?

• Is creativity an innate quality or can it actually be learned or acquired?

SS watch the video (link below) and exchange / compare their ideas or comments.

https://www.youtube.com/watch?v=FXJUDyqobbM

II. Lesson proper:

1. T asks SS to consider the purpose of having a World Creativity and Innovation Day (brainstorming).

• Why should we have such an event?

• How can being creative change our life?

SS watch the video (link below) and note down the reasons why we should celebrate creativity and then discuss the answers in pairs.

https://youtu.be/WL6itfzG5NA

2. T asks SS to work in groups of 3 or 4 and do an online research of a world-changing idea that either has already been implemented or might become reality in the future. SS present their ideas to the whole class.

T asks SS to compare their ideas with the United Nations top picks (link to the website below).

• Which one is number one for you? Why?

SS explain their choices (T-C).

https://news.un.org/en/story/2019/04/1036991

3. SS watch Ethan Hawke’s TED talk (link below) to find out what creativity means to him. Then SS write a short summary ...