Dodaj publikację
Autor
Agata Przybylska
Data publikacji
2022-04-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja matematyczna „ Matematyka nie musi być trudna i nudna” ma na celu aktywizację uczniów oraz pomoc w przełamaniu ich wewnętrznych oporów przed nauką matematyki , jak również dostrzeżenie swojej wartości. Uczniowie podczas lekcji matematyki wykorzystują program Geogebra oraz rozwiązują zadania długotermionowe.
 Pobierz (doc, 532,0 KB)

Podgląd treści


Innowacja matematyczna „ Matematyka nie musi być trudna i nudna” ma na celu aktywizację uczniów oraz pomoc w przełamaniu ich wewnętrznych oporów przed nauką matematyki , jak również dostrzeżenie swojej wartości. Innowacja może być realizowana na lekcjach matematyki w klasach od pierwszej do trzeciej liceum. Tak naprawdę to od uczniów zależy czy będą chcieli poświecić trochę więcej czasu matematyce.

Wdrożenie innowacji z zakresu matematyki ma służyć rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, aktywności matematycznej uczniów oraz ich zaangażowaniu w proces
dydaktyczny.
W trakcie procesu nauczania matematyki w dużej mierze będzie wykorzystywana technologia komputerowa - tablica interaktywna, programy komputerowe i aplikacje.
Na lekcjach matematyki wykorzystywany będzie program GeoGebra i jego zasoby. GeoGebra to interaktywna aplikacja do geometrii, algebry, statystyki i rachunku różniczkowego, przeznaczona do uczenia się i nauczania matematyki i nauk ścisłych od szkoły podstawowej do poziomu uniwersyteckiego. W szkole GeoGebrę można wykorzystywać jako oprogramowanie do tworzenia ciekawych prezentacji różnych pojęć matematycznych, wizualizacji twierdzeń, definicji czy rozwiązań zadań (np. z parametrem). Jest to program, który operuje punktami, prostymi, okręgami, wielokątami czy wektorami. Można wprowadzać też wzory różnych funkcji wyznaczać punkty wspólne wykresów czy miejsca zerowe. To tylko niewielka część możliwości tego programu.

[pic]

[pic]

Kolejnym narzędziem, które uatrakcyjni lekcje matematyki będzie platforma LearningApss.
Bezpłatne, edukacyjne narzędzie do przygotowywania interaktywnych aktywności online.
Learning Apps to darmowa, prosta w obsłudze platforma do tworzenia narzędzi, gier i zabawy edukacyjnych.

LearningApps umożliwia tworzenie (oraz użytkowanie, współdzielenie i publikowanie) gier
edukacyjnych w pięciu kategoriach:
• wybór: quizy wielokrotnego wyboru, milionerzy, znaczenie w tekście, wykreślanka słowna;
• przyporządkowanie: puzzle, tabele, mapy, obrazki, memory w różnych wersjach;
• sekwencja: oś czasu i ustalanie kolejności;
• wpisywanie: wisielec, krzyżówka, tekst z lukami, uzupełnienie tabeli, quiz;
• gry i zadania dla większej liczby graczy.
Gry edukacyjne można tworzyć i przechowywać na platformie jako prywatne lub publiczne. Można też korzystać z gotowych gier opublikowanych przez innych użytkowników, każdą z nich można także zmodyfikować do naszych celów. Możemy wyszukiwać gry po tematach, przedmiotach i kategoriach wiekowych. Platforma jest wielojęzyczna (w tym polski).
Learning Apps oferuje także ciekawe narzędzia: audio/wideo z adnotacjami, głosowanie, czat, wspólne pisanie; kalendarz; mapa myśli, notatnik, plansza korkowa online.

[pic]

Kahoot to aktualnie chyba najbardziej znane narzędzie online umożliwiające utworzenie interaktywnego quizu i przesłanie go do odbiorców, aby zebrać odpowiedzi. Jest to narzędzie bardzo często wykorzystywane przez nauczycieli, wykładowców, rozmaitych szkoleniowców i trenerów, którym zależy na uatrakcyjnieniu procesu nauczania czy szkolenia. Popularność Kahoot wynika z faktu, że narzędzie to jest dostępne całkowicie bezpłatnie, przez sieć Internet z poziomu ...