Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji obserwowanej – KOMPETENCJE KLUCZOWE język angielski
Topic: Writing a postcard. Review - ćwiczenia utrwalające słownictwo związane z rozrywką.
Po przywitaniu się z uczniami nauczyciel pisze na białej tablicy temat oraz NACOBEZU: umiejętność korzystania z zasobów gry Kahoot stworzonej na potrzeby tej lekcji, ćwiczeń na www.wordwall.net – tablica interaktywna, www.learningapps – tablica interaktywna, umiejętność pracy w grupie w czasie tworzenia wspólnej pocztówki (grupy 3 osobowe – 4 grupy), umiejętność mówienia w j. angielskim o swoich ulubionych filmach/formach spędzania wolnego czasu (krótka dyskusja).
Nauczyciel po uruchomieniu tablicy interaktywnej rozpoczyna warm-up (rozgrzewkę językową) – uruchamiając grę Kahoot prosi uczniów o włączenie się do gry na swoich telefonach komórkowych. Rozpoczynamy grę Kahoot stworzoną przez nauczyciela wcześniej na potrzeby lekcję powtórzeniową z zakresu opanowanego słownictwa. Wyławiamy zwycięzcę – nauczyciel nagradza plusem z aktywności daną osobę. Plus – krótka dyskusja na temat ulubionych filmów/gatunków filmowych. KOMPETENCJA KLUCZOWA – cyfrowa, językowa, świadomości i ekspresji kulturalnej, rozumienia i tworzenia informacji.
Nauczyciel prosi uczniów o odłożenie telefonów . Przechodzimy do pracy na tablicy interaktywnej – zadanie interaktywne na www.learningapps.org – KOMPETENCJA KLUCZOWA – cyfrowa, w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, językowa, świadomości i ekspresji kulturalnej. Uczniowie podchodząc do tablicy interaktywnej biorą udział w quizie o tematyce interdyscyplinarnej CLIL (elementy wiedzy krajoznawczej, wiedzy o malarstwie, wiedzy historycznej o pochodzeniu wynalazków) z wykorzystaniem poznanej struktury gramatycznej – strony biernej w czasie Present Simple i Past Simple.
Nauczyciel uruchamia zadanie na www.wordwall.net – Writing a postcard – przygotowujące do pisania pocztówki w języku angielskim. Uczniowie podchodząc do tablicy interaktywnej dopasowują zwroty do tłumaczeń. KOMPETENCJA KLUCZOWA – językowa, cyfrowa, rozumienia i tworzenia informacji.
Uczniowie są proszeni o otwarcie podręcznika na stronie 88. Uczniowie czytają tekst pocztówki w zadaniu 1, odpowiadają ustnie ma pytania w zadaniu 2 i 3.
Uczniowie – podzieleni na grupy 3 –osobowe piszą pocztówkę wspólnie w języku angielskim. Każdy ma przydzielone zadanie, a następnie grupa ma stworzyć z poszczególnych zadań jeden wspólny tekst pocztówki. Wybrani uczniowie czytają swoje teskty. KOMPETENCJA KLUCZOWA: językowa, osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się.
Nauczyciel podsumowuje lekcję, pyta co się najbardziej podobało uczniom, czego się nauczyli, jakie umiejętności usprawnili., co było dla nich trudne. KOMPETENCJA KLUCZOWA: językowa, osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się.
DODATEK – jeśli będzie niewielki nadmiar czasu : dodatkowe zadanie na www.wordwall.net.
LINKI DO ZADAŃ INTERAKTYNYCH i gry Kahoot:
https://wordwall.net/pl/resource/2411929/angielski/writing-a-postcard
https://kahoot.it/challenge/02610605?challenge-id=a41c4a5c-322e-43b9-ba57-3500f5669466_1649360145618
https://wordwall.net/pl/resource/2151643/angielski/writing-a-postcard’
https://learningapps.org/view3483237
Przygotowała:
Malwina ...