Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć
Temat :
Ozdoby wielkanocne – metodą qulingu.
CELE OPERACYJNE :ZAJĘĆ
WIADOMOŚCI :
Zapoznanie wychowanków z charakterem i tradycją Świąt Wielkanocnych.
Poznanie przez młodzież metody qulingu.
UMIEJĘTNOŚCI:
- umiejętność wykonania ozdób wielkanocnych,
- umiejętność pracy w grupie,
METODY PRACY:
- pogadanka,
- działania praktyczne,
|Cześć zajęć |Czynności nauczyciela |Czynności wychowanków |
|1.Wstępna |Wita się z wychowankami. Przedstawia temat i cel zajęć. |Poznają temat i cel zajęć. |
|2.Główna |Podejmuje rozmowę na temat zbliżających się świąt. |Mówią o tradycjach świątecznych w swoim domu. |
| |Zadaje pytanie Metoda qulingu – co to? |Burza mózgów. Odpowiadają na zadane pytanie przez |
| |Demonstruje sposób wykonywania ozdób metodą qulingu: |wychowawcę. |
| |- zwijanie pasków z papieru, |Wykonują powierzone zadanie, tworząc ozdoby |
| |- tworzenie i łączenie poszczególnych elementów, |świąteczne. |
| |- sklejanie poszczególnych elementów by powstała np. | |
| |pisanka. | |
|3.Końcowa |Podsumowuje prace wychowanków. |Przedstawia swoją pracę. |
| |Ocenia staranność wykonania pracy i pomysłowość. |Sprząta miejsce pracy. |
Zastosowane pomoce dydaktyczne :
Kolorowe gazety, kolorowy papier, krępa, bibuła, farby, kredki, nożyczki, klej, tasiemka,