Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień awansu
zawodowego nauczyciela
dyplomowanego
mgr Justyna Stuba
(nauczyciel mianowany)
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2018.
Data zakończenia stażu: 31.05.2021.
„Wszystko, czego się dotąd nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy.”
Paulo Coelho
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr Justyna Stuba
Miejsce pracy:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Starogardzie Gdańskim Al. Jana Pawła II 4
Wykształcenie :
wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
Posiadane kwalifikacje:
- Filologia polska: studia magisterskie,
- Bibliotekoznawstwo: studia podyplomowe,
- Wychowanie do Życia w Rodzinie: studia podyplomowe,
- Pedagogika Specjalna: studia podyplomowe.
Staż pracy: 13 lat
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Nauczany przedmiot:
- język polski,
- Wychowanie do Życia w Rodzinie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967)
Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574).
Cel podstawowy podejmowanego stażu:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele:
Rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły.
8 ust. 3 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się:
Zadania podejmowane w okresie stażu
Formy i sposoby realizacji
Termin realizacji i uwagi
Udział w formach doskonalenia wiedzy i umiejętności do doskonalenia warsztatu pracy
Wykorzystanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się
Udział w szkoleniach, kursach i konferencjach na temat metodyki nauczania języka polskiego oraz metodyki nauczania/pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wykorzystania technologii w edukacji.
(Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku,
Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,
„Pro Vobis” – Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna,
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku – szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów egzaminu ósmoklasisty z zakresu języka polskiego) oraz kursy i szkolenia e-learningowe lub organizowane przez instytucje, stowarzyszenia, np. Kociewskie Centrum Zdrowia.
Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod: burza mózgów, dyskusja panelowa, drama, metoda projektu, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne…
Zaplanowanie i realizacja z uczniami projektu edukacyjnego.
wybór tematu
plan projektu
podział zadań
realizacja projektu
prezentacja wyników
zgodnie z harmonogramem CEN (pierwsze szkolenie – „Nauczyciel dyplomowany” 10.09.2018.
zgodnie z harmonogramem GWO
zgodnie z harmonogramem „Pro Vobis”
listopad/grudzień 2018
październik 2018
cały okres stażu, na większości lekcji
jeden projekt edukacyjny w wybranym roku stażu (lub więcej)
wrzesień
październik
listopad – kwiecień
maj
Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej.
Przygotowanie pomocy ...