Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJ ZDALNEJ (TEAMS)
Data obserwacji
……..
Klasa
7b
Rodzaj zajęć
CHEMIA
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego zajęcia
…..
Imię i nazwisko osoby prowadzącej
obserwację
Temat lekcji
Rodzaje reakcji chemicznych
Cele lekcji
Uczeń:
Poznanie pojęcia reakcja egzoenergetyczna, reakcja endoenergetyczna, reakcja spalania.
Rozpoznaje rodzaje reakcji chemicznych ze względu na efekt energetyczny
Rozpoznaje rodzaje reakcji chemicznych ze względu na liczbę substratów i liczbę produktów
Metody:
praktyczna – ćwiczenia uczniowskie z wykorzystaniem technologii informacyjnej,
- https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Chemia-Nowej-Ery-zeszyt-cwiczen-klasa_7-semestr_1-Rodzaje-reakcji-chemicznych/ - strona z ćwiczeniami do tematu
- https://www.dlanauczyciela.pl/zasob/156289,film-15-spalanie-wegla-siarki-i-magnezu-w-tlenie.mp4 - film przedstawiający przebieg reakcji chemicznej
- https://www.dlanauczyciela.pl/zasob/175513,film-rozklad-tlenku-rteciii.mp4 - film przedstawiający przebieg reakcji chemicznej
słowna.
Formy pracy: indywidualna, grupowa.
Umiejętności ponadprzedmiotowe
Planowanie i organizowanie własnej nauki.
Odpowiedzialność za powierzone zadania.
Ogólny opis (założenia) przebiegu lekcji
Część przygotowawcza.
Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji–krótka rozmowa z uczniami.
Zapisanie tematu lekcji na czacie: „Rodzaje reakcji chemicznych” oraz podanie celu lekcji.
Część właściwa lekcji.
Poinformowanie uczniów w jaki sposób przedstawiamy przebieg reakcji chemicznej z uwzględnieniem substratów i produktów reakcji, czyli reagentów.
Omówienie rodzajów reakcji chemicznej biorąc pod uwagę liczbę substratów i produktów reakcji
Wykonanie krótkich zadań (zał.1) oraz oglądnięcie filmu przedstawiającego wybrane reakcje. Uczniowie mieli za zadnie rozpoznanie rodzajów reakcji chemicznych ze względu na liczbę substratów i liczbę produktów.
Omówienie rodzajów reakcji chemicznej biorąc pod uwagę efekt energetyczny
Wykonanie krótkich zadań (zał.2) oraz oglądnięcie filmu przedstawiającego wybrane reakcje. Uczniowie mieli za zadnie rozpoznanie rodzajów reakcji chemicznych ze względu efekt energetyczny.
Omówienie co to jest reakcja spalania, opierając się na wcześniej oglądanych na lekcji filmach.
Podsumowanie.
Na podsumowanie nauczyciel podsumowuje temat, uczniowie korzystają ze strony internetowej Nowej Ery rozwiązując krótkie ćwiczenia (zał. 3 zad.1 i2 ) podsumowujące temat.
Nauczyciel nagradza uczniów za aktywność na lekcji.
Na koniec nauczyciel zadaje zadanie domowe (zał.3 zad. 3 i 4 ) dostępne na Teams w pliku w materiałach do lekcji.
Zadanie domowe
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Chemia-Nowej-Ery-zeszyt-cwiczen-klasa_7-semestr_1-Rodzaje-reakcji-chemicznych/
Spostrzeżenia dyrektora po zakończeniu zajęć:
Wnioski wynikające z obserwacji :
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
.......................................... .....................................
Zał.1
Określ typ reakcji chemicznej biorąc pod uwagę liczbę substratów i produktów:
a. węgiel +tlen →tlenek węgla (II)
b. tlenek wodoru →tlen+ wodór
c. cynk + kwas chlorowodorowy →chlorek cynku + wodór
Zał.2
Określ rodzaj reakcji chemicznej biorąc pod uwagę efekt energetyczny:
a. reakcja cynku z kwasem chlorowodorowym (probówka sama robi się gorąca bez ogrzewania)
b. smażenie kiełbasek na patelni
zał.3
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Chemia-Nowej-Ery-zeszyt-cwiczen-klasa_7-semestr_1-Rodzaje-reakcji-chemicznych/