Dodaj publikację
Autor
Magdalena Pawlikowska
Data publikacji
2022-04-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
70

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć korekcyjno- kompensacyjnych przeznaczony jest dla uczniów klasy III szkoły podstawowej. Czas trwania zajęć: 45 - 60 minut
 Pobierz (docx, 15,7 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Cele ogólne:

- rozwijanie funkcji językowych

- doskonalenie koncentracji

- doskonalenie umiejętności liczenia

- doskonalenie umiejętności czytania i pisania

Cele szczegółowe:

- usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, skupienia,

- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów,

- wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego,

- doskonalenie umiejętności samodzielności podczas pracy na zajęciach,

- doskonalenie dodawania w zakresie 100,

- kształtowanie umiejętności tworzenia nowych wyrazów,

Metody pracy:

- wspierając e, korygujące

- aktywizujące i stymulujące rozwój dziecka,

- obserwacja.

Adresaci: - uczniowie z zaburzeniami funkcji słuchowych oraz językowych, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Uczniowie III klasy szkoły podstawowej.

Znając wartość liczbową poszczególnych liter, napisz nad każdym wyrazem, ile wynosi suma jego liter.

Ala i Ola to dwie koleżanki z jednej ławki.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

a d e i j k i l ł n o t w

14 15

z ż

Wstaw brakujące litery.

P….ed świ…tami pan…je wspaniały nastr…j. Wszyscy zastanawiaj… si…, co dobrego ugot…je mama. Cała ro……ina plan…je zak…py. Mama upiecze maz…rka a dzieci zrobią piękne pisanki.

Podkreślone wyrazy dopisz w odpowiedniej formie obok zdań obok.

Janek ma kota. Ja mam pięć………………….. .

Na łące kwitną kwiaty. Zerwę bukiet tych ……………………………. .

Tata obiera grzyby. Nie lubię ………………………………… w jajecznicy.

Nad morzem jadłam pyszne lody. W moim mieście nie ma takich …………………………… .

Dopisz imię do pozostałych zdrobnień.

Mała Zuzia – dorosła ……………………………..

Mały Kuba – dorosły ………………………………

Mała Małgosia – dorosła………………………………..

Mały Grześ – dorosły …………………………………….

Utwórz z głosek nowy wyraz i zapisz go ( kolejność głoski w wyrazie podana w nawiasie)

kalafior (3) ogórek(1) pomidor (5) dynia (2)

……………………………………………………………….

stołek (1) materac (3) lodówka (4) krzesło (5)

…………………………………………………………………

lalka (3) auto (1) traktor (5) plastelina (3)lokomotywa(9) piesek(2) klocek (4)pacynka (3)

……………………………………………………………………

Do podanych wyrazów wymyśl krótkie opowiadanie i zapisz w wyznaczonym miejscu

kot, miska, schody, dach, pies

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….