Dodaj publikację
Autor
Piotr Nogalski
Data publikacji
2022-04-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
2

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Głównym założeniem wprowadzonej innowacji jest połączenie teorii z działaniami praktycznymi, aby prawidłowo dobierać i projektować elementy i podzespoły pneumatyczne do określonych zastosowań w urządzeniach i systemach mechatronicznych, z wykorzystaniem programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej.Niniejsza innowacja ma na celu kształtowanie umiejętności praktycznych uczniów z wykorzystaniem programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do zrozumienia praw fizycznych i zjawisk występujących w dziedzinie pneumatyki poprzez praktyczne działanie.
 Pobierz (docx, 31,9 KB)

Podgląd treści

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

organizacyjno-metodyczna

Imię i nazwisko autora:

Piotr Nogalski

Temat innowacji:

Zastosowanie programów symulacyjnych

z dziedziny pneumatyki i elektropneumatyki

z wykorzystaniem tablicy interaktywnej

w nauczaniu teoretycznych przedmiotów zawodowych

1

Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Wągrowcu

Autor: Piotr Nogalski

Temat: Zastosowanie programów symulacyjnych z dziedziny pneumatyki i elektropneumatyki z wykorzystaniem tablicy interaktywnej w nauczaniu teoretycznych przedmiotów zawodowych

Przedmiot: Pneumatyka i hydraulika

Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna

Data wprowadzenia: 1 IX 2021

Data zakończenia: 31 III 2022

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie klasy I i II. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2021/2022.

Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.

Niniejsza innowacja ma na celu kształtowanie umiejętności praktycznych uczniów z wykorzystaniem programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej.

Ma ona zachęcać i motywować uczniów do zrozumienia praw fizycznych i zjawisk występujących w dziedzinie pneumatyki poprzez praktyczne działanie.

2

Motywacja wprowadzenia innowacji:

Wprowadzenie innowacji ,, Zastosowanie programów symulacyjnych z dziedziny pneumatyki i elektropneumatyki z wykorzystaniem tablicy interaktywnej w nauczaniu teoretycznych przedmiotów zawodowych" wynika z mojej kilkuletniej obserwacji zafascynowania uczniów powyższą tematyką, którzy pragną nie tylko zdobywać wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczną. Uczniowie są zmotywowani do realizacji szkolnych przedsięwzięć, które wzbogacą ich uzdolnienia w tym kierunku. Chętnie podejmują nowe wyzwania i są otwarci na poznawanie i realizowanie nowych działań z zakresu programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej w pneumatyce. Innowacja ta wynika nie tylko z potrzeby rozwoju zainteresowań uczniów, realizacji ich pasji, czy możliwości dalszego rozwoju, ale jest także odpowiedzią na współczesny rynek pracy, który wymaga praktycznego podejścia, zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami i rozwiązaniami technologicznymi. Odpowiedni poziom wiedzy teoretycznej powiązanej z wiedzą praktyczną przyczyni się do podniesienia poziomu umiejętności zawodowych uczniów, a tym samym zapewni im możliwość sprostania wyzwaniom zmieniającego się rynku pracy.

Na podstawie obserwacji oraz przeprowadzonych rozmów w szkole zauważyłem, że uczniom najbardziej brakuje praktycznych zajęć, podczas których mogliby rozwijać swoją kreatywność, pomysłowość oraz zaspakajać ciekawość poznawczą. Ponadto zgłaszają chęć uczestnictwa w zajęciach, które nauczą ich identyfikowania i rozwiązywania problemów, wyciągania właściwych wniosków oraz wykorzystania wiedzy teoretycznej w ćwiczeniach praktycznych w rzeczywistych i symulacyjnych warunkach pracy. Innowacja ta ma rozwinąć umiejętności i uzdolnienia uczniów, aby potrafili korzystać z katalogów elektronicznych, umieli wykorzystać programy inżynierskie do projektowania elementów pneumatyki. Dlatego przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była konieczność wykorzystania programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej do prezentacji zagadnień teoretycznych.

3

Opis innowacji:

I. Wstęp

Głównym założeniem wprowadzonej innowacji jest połączenie teorii z działaniami praktycznymi, aby prawidłowo dobierać ...