Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
organizacyjno-metodyczna
Imię i nazwisko autora:
Piotr Nogalski
Temat innowacji:
Zastosowanie programów symulacyjnych
z dziedziny pneumatyki i elektropneumatyki
z wykorzystaniem tablicy interaktywnej
w nauczaniu teoretycznych przedmiotów zawodowych
1
Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Wągrowcu
Autor: Piotr Nogalski
Temat: Zastosowanie programów symulacyjnych z dziedziny pneumatyki i elektropneumatyki z wykorzystaniem tablicy interaktywnej w nauczaniu teoretycznych przedmiotów zawodowych
Przedmiot: Pneumatyka i hydraulika
Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna
Data wprowadzenia: 1 IX 2021
Data zakończenia: 31 III 2022
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy I i II. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2021/2022.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych.
Niniejsza innowacja ma na celu kształtowanie umiejętności praktycznych uczniów z wykorzystaniem programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej.
Ma ona zachęcać i motywować uczniów do zrozumienia praw fizycznych i zjawisk występujących w dziedzinie pneumatyki poprzez praktyczne działanie.
2
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Wprowadzenie innowacji ,, Zastosowanie programów symulacyjnych z dziedziny pneumatyki i elektropneumatyki z wykorzystaniem tablicy interaktywnej w nauczaniu teoretycznych przedmiotów zawodowych" wynika z mojej kilkuletniej obserwacji zafascynowania uczniów powyższą tematyką, którzy pragną nie tylko zdobywać wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczną. Uczniowie są zmotywowani do realizacji szkolnych przedsięwzięć, które wzbogacą ich uzdolnienia w tym kierunku. Chętnie podejmują nowe wyzwania i są otwarci na poznawanie i realizowanie nowych działań z zakresu programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej w pneumatyce. Innowacja ta wynika nie tylko z potrzeby rozwoju zainteresowań uczniów, realizacji ich pasji, czy możliwości dalszego rozwoju, ale jest także odpowiedzią na współczesny rynek pracy, który wymaga praktycznego podejścia, zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami i rozwiązaniami technologicznymi. Odpowiedni poziom wiedzy teoretycznej powiązanej z wiedzą praktyczną przyczyni się do podniesienia poziomu umiejętności zawodowych uczniów, a tym samym zapewni im możliwość sprostania wyzwaniom zmieniającego się rynku pracy.
Na podstawie obserwacji oraz przeprowadzonych rozmów w szkole zauważyłem, że uczniom najbardziej brakuje praktycznych zajęć, podczas których mogliby rozwijać swoją kreatywność, pomysłowość oraz zaspakajać ciekawość poznawczą. Ponadto zgłaszają chęć uczestnictwa w zajęciach, które nauczą ich identyfikowania i rozwiązywania problemów, wyciągania właściwych wniosków oraz wykorzystania wiedzy teoretycznej w ćwiczeniach praktycznych w rzeczywistych i symulacyjnych warunkach pracy. Innowacja ta ma rozwinąć umiejętności i uzdolnienia uczniów, aby potrafili korzystać z katalogów elektronicznych, umieli wykorzystać programy inżynierskie do projektowania elementów pneumatyki. Dlatego przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była konieczność wykorzystania programów symulacyjnych i tablicy interaktywnej do prezentacji zagadnień teoretycznych.
3
Opis innowacji:
I. Wstęp
Głównym założeniem wprowadzonej innowacji jest połączenie teorii z działaniami praktycznymi, aby prawidłowo dobierać ...