Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja: Przyjaciele przyrody
Zakres innowacji: Uczniowie V-VIII, uczniowie klas I-III
Typ innowacji: Metodyczno-organizacyjna
Termin realizacji: Rok szkolny 2021/2022
Miejsce realizacji: ………
Autorki innowacji: ……..
TREŚCI:
Rozwijanie zainteresowania przyrodą oraz kształtowanie pracy w grupie poprzez wzajemną współpracę uczniów starszych i młodszych.
CELE GŁÓWNE INNOWACJI:
Poszerzenie zakresu wiedzy przyrodniczej poprzez grupową realizację doświadczeń i obserwacji.
CELE SZCZEGÓŁOWE INNOWACJI:
rozszerzenie treści zawartych w programach nauczania
rozbudzenie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi(dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych)
poszerzanie wiedzy, poznanie nowych pojęć
rozwijanie spostrzegawczości
dostrzeganie zmian w otaczającym środowisku
rozwijanie umiejętności obserwowania środowiska oraz gromadzenie informacji o nim
rozwijanie umiejętności dochodzenia do wiedzy drogą obserwacji, doświadczeń
wnioskowania, uogólniania
wdrażanie do twórczego myślenia
doskonalenie umiejętności manualnych
wdrażanie do nabywania umiejętności planowania i przeprowadzania prostych doświadczeń przyrodniczych
wykorzystanie naturalnej ciekawości świata dzieci dla rozwijania trwałych zainteresowań przyrodniczych
wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie
rozwijanie odpowiedzialności za pracę własną i całej grupy
rozwijanie postaw samodzielności i kreatywności
REZULTATY INNOWACJI:
Uczniowie:
umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia obserwacji i prostych doświadczeń, w tym zapoznanie z etapami wykonywanego doświadczenia, przygotowanie preparatów, zapoznanie z technikami mikroskopowania i budową mikroskopu
umiejętność współpracy w grupie
rozwój twórczego myślenia i kreatywności
satysfakcja z odniesionych sukcesów
odpowiedzialność za pracę własną i grupy
wzrost zainteresowania wiedzą przyrodniczą
Spodziewane efekty dla szkoły:
wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły
budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o twórczy rozwój swoich wychowanków
podniesienie jakości szkoły
uatrakcyjnienie zajęć
TEMATYKA:
Ciecze, po których możemy chodzić? Zabawy z cieczami nienewtonowskimi, na przykładzie roztworu wody ze skrobią.
Wybuchający wulkan
Techniki mikroskopowania. Budowa mikroskopu, wykonywanie preparatów
REALIZACJA PROGRAMU:
Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć doświadczalnych i obserwacji w liczbie 2 godzin lekcyjnych, zrealizowanych w każdej klasie I-III w ramach innowacji ,, Przyjaciele przyrody”, we współpracy z uczniami klas V-VIII.
EWALUACJA: Przeprowadzenie testu sprawdzającego poziom wiedzy uczniów przed rozpoczęciem innowacji i po jej zakończeniu.