Dodaj publikację
Autor
Piotr Nogalski
Data publikacji
2022-05-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
249

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu, ze szczególnym uwzględnieniem obserwowanych zajęć prowadzonych przez nauczyciela oraz stopnia zaangażowania w realizację wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego
 Pobierz (docx, 26,6 KB)

Podgląd treści

Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu,

ze szczególnym uwzględnieniem obserwowanych zajęć prowadzonych przez nauczyciela oraz stopnia zaangażowania w realizację wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego

……………………………………………….

Staż - 01.09.2019-31.05.2020 r.

Opiekun: Piotr Nogalski

Działając na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli proponuję pozytywną ocenę dorobku zawodowego.

Uzasadnienie

Pani………………… odbywała staż w …………………. w okresie od 01.09.2019 do 31.05.2020 roku. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego złożyła w terminie ustawowym. Zrealizowała zadania przewidziane na wyżej wymieniony okres stażu w opracowanym przez siebie, konsultowanym ze mną i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego. Podsumowując przebieg stażu przeanalizowałem zrealizowane zadania przez stażystkę oraz jej stopień zaangażowania w realizację wymagań, uwzględniając Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Z moich obserwacji wynika, że …………… jest osobą rzetelną, zaangażowaną, sumienną i pracowitą.

W zakresie znajomości przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż ……………….. zapoznała się z procedurą awansu zawodowego, z dokumentami regulującymi organizację ……………………………, zadaniami oraz zasadami funkcjonowania szkoły, postępując w swojej pracy zgodnie z przepisami prawa. Systematycznie wypełniała dziennik elektroniczny oraz dzienniki pozalekcyjne, odnotowując prowadzone czynności dydaktyczne. Opracowała program zajęć korekcyjno- kompensacyjnych z języka polskiego oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów, stwarzając możliwość utrwalenia wiedzy i wyrównania braków edukacyjnych. W zakresie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej nauczyciel sumiennie realizował poszczególne wymagania obowiązujące w podstawie programowej z języka polskiego. Stażystka ściśle współpracowała z opiekunem stażu. Uczestniczyła jako obserwator w zajęciach prowadzonych przeze mnie, zwracając uwagę na właściwe rozplanowanie i wykorzystanie czasu na lekcji, rodzaje stosowanych środków dydaktycznych, metod i form pracy z uczniami. Raz w miesiącu prowadziła lekcje w mojej obecności, wykazując się dużym zaangażowaniem, zróżnicowanym doborem metod i form pracy.  Miała dobrze zorganizowany warsztat pracy, poprzez przygotowanie materiałów i pomocy, które były wykorzystane na lekcjach języka polskiego. Wszystkie refleksje i wnioski dotyczące pracy i sposobu prowadzenia zajęć, na bieżąco wprowadzała w życie, dokonując autorefleksji. Ze starannością realizowała także zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Brała udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz  w posiedzeniach humanistycznego zespołu przedmiotowego. Prezentowała analizę matur z języka polskiego na zebraniu Rady Pedagogicznej. Stażystka pracowała w Zespole ds. Ewaluacji, wykazując się dużą pracowitością podczas tworzenia koncepcji ewaluacji, przygotowania i opracowania metod ...