Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu,
ze szczególnym uwzględnieniem obserwowanych zajęć prowadzonych przez nauczyciela oraz stopnia zaangażowania w realizację wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego
……………………………………………….
Staż - 01.09.2019-31.05.2020 r.
Opiekun: Piotr Nogalski
Działając na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli proponuję pozytywną ocenę dorobku zawodowego.
Uzasadnienie
Pani………………… odbywała staż w …………………. w okresie od 01.09.2019 do 31.05.2020 roku. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego złożyła w terminie ustawowym. Zrealizowała zadania przewidziane na wyżej wymieniony okres stażu w opracowanym przez siebie, konsultowanym ze mną i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego. Podsumowując przebieg stażu przeanalizowałem zrealizowane zadania przez stażystkę oraz jej stopień zaangażowania w realizację wymagań, uwzględniając Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Z moich obserwacji wynika, że …………… jest osobą rzetelną, zaangażowaną, sumienną i pracowitą.
W zakresie znajomości przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż ……………….. zapoznała się z procedurą awansu zawodowego, z dokumentami regulującymi organizację ……………………………, zadaniami oraz zasadami funkcjonowania szkoły, postępując w swojej pracy zgodnie z przepisami prawa. Systematycznie wypełniała dziennik elektroniczny oraz dzienniki pozalekcyjne, odnotowując prowadzone czynności dydaktyczne. Opracowała program zajęć korekcyjno- kompensacyjnych z języka polskiego oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów, stwarzając możliwość utrwalenia wiedzy i wyrównania braków edukacyjnych. W zakresie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej nauczyciel sumiennie realizował poszczególne wymagania obowiązujące w podstawie programowej z języka polskiego. Stażystka ściśle współpracowała z opiekunem stażu. Uczestniczyła jako obserwator w zajęciach prowadzonych przeze mnie, zwracając uwagę na właściwe rozplanowanie i wykorzystanie czasu na lekcji, rodzaje stosowanych środków dydaktycznych, metod i form pracy z uczniami. Raz w miesiącu prowadziła lekcje w mojej obecności, wykazując się dużym zaangażowaniem, zróżnicowanym doborem metod i form pracy. Miała dobrze zorganizowany warsztat pracy, poprzez przygotowanie materiałów i pomocy, które były wykorzystane na lekcjach języka polskiego. Wszystkie refleksje i wnioski dotyczące pracy i sposobu prowadzenia zajęć, na bieżąco wprowadzała w życie, dokonując autorefleksji. Ze starannością realizowała także zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Brała udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w posiedzeniach humanistycznego zespołu przedmiotowego. Prezentowała analizę matur z języka polskiego na zebraniu Rady Pedagogicznej. Stażystka pracowała w Zespole ds. Ewaluacji, wykazując się dużą pracowitością podczas tworzenia koncepcji ewaluacji, przygotowania i opracowania metod ...