Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Adam Becker
KONSPEKT LEKCJI
JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Klasa VIIa
Data, szkoła: 1.02.2022 r., Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 6 w Starogardzie Gdańskim
Temat lekcji: Um wie viel Uhr stehst du auf? O której wstajesz?
Opisywanie przebiegu dnia.
Cele główne:
Uczeń:
rozwija sprawność czytania, pisania i mówienia w języku niemieckim;
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu.
Cele szczegółowe:
Umiejętności:
Uczeń:
potrafi określić ramy czasowe czynności;
potrafi opowiedzieć o przebiegu dnia;
potrafi zapytać, co i o jakiej porze robią inne osoby;
potrafi zastosować czasownik rozdzielnie złożony w zdaniu.
Postawy:
Uczeń:
bierze aktywny udział w zajęciach;
korzysta z różnych źródeł informacji.
Materiały dydaktyczne: zeszyt przedmiotowy; podręcznik i książka ćwiczeń
„Kompass Team 1” (rozdział 3); interaktywny podręcznik i zeszyt ćwiczeń, materiały do lekcji przygotowane przez n-la (Word).
Forma pracy: indywidualna w formie nauczania zdalnego na platformie MS Teams,
zbiorowa.
Metody pracy: ćwiczeniowa, programowa, podająca, komunikacyjna, praktyczna,
aktywizująca z wykorzystaniem narzędzi TIK.
Przewidywany tok lekcji:
Czas ca.
Treści
Formy pracy
Materiały dydaktyczne
Faza wprowadzająca
5’
Czynności organizacyjne: n-l wita uczniów, sprawdza obecność, przedstawia cele lekcji.
zbiorowa,
Platforma Teams
Faza realizacyjna
35’
Nauczyciel pyta o przypomnienie zasady odmiany czasowników rozdzielnie złożonych. Wybrani uczniowie odczytują czasowniki.
indywidualna w formie nauczania zdalnego na platformie MS Teams, zbiorowa
tabela z odmianą czasowników (Word)
Uczniowie przyglądają się ilustracjom i na ich podstawie opowiadają, co Sebastian i Steffi robią w ciągu dnia.
Przy odczytywaniu poprawnie uzupełnionych zdań nauczyciel zwraca uwagę na przyimki -von bis- stosowane przy podawaniu przedziału czasowego.
zad. 4
podręcznik, str. 64
platforma Kompass
Team 1
Uczniowie zapoznają się z treścią zadania, następnie dwukrotnie słuchają rozmowy i wskazują właściwe odpowiedzi.
zad. 6
podręcznik, str. 64
platforma Kompass
Team 1
Uczniowie łączą początki zdań z przedrostkiem czasownika rozdzielnie złożonego. Wybrani uczniowie odczytują prawidłowo całe zdania.
ćw. 8
zeszyt ćwiczeń, str.32
platforma Kompass
Team 1
Wybrany uczeń odczytuje tekst o przebiegu dnia pana Kracha. Nauczyciel wraz z uczniami uzupełnia niepełne wypowiedzi pani Krach.
ćw. 11
zeszyt ćwiczeń, str.33
platforma Kompass
Team 1
Uczniowie na podstawie obrazków opisują całymi zdaniami przebieg dnia Bettiny.
ćw. 13
zeszyt ćwiczeń, str.34
platforma Kompass
Team 1
Faza podsumowująca
5’
Podsumowanie pracy uczniów i ocena ich aktywności.
zbiorowa,
Platforma Teams