Dodaj publikację
Autor
Tomasz Jóźwiak
Data publikacji
2022-05-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program przewidziany jest do realizacji w szkole podstawowej w tzw. „klasie sportowej” w ramach dodatkowej godziny dydaktycznej będącej rozszerzeniem obowiązującej siatki godzin w klasie z podstawowym zakresem nauczania języka angielskiego. Począwszy od klasy czwartej w ramach liczby godzin praktycznej nauki języka, 1 dodatkowa godzina tygodniowo będzie poświęcona na zajęcia związane ze sportem. W ostatnich latach znajomość języka obcego stała się niezwykle ważna. Z tego powodu posługiwanie się polsko-angielskim nazewnictwem np. w szermierce wydaje się być bardzo potrzebne dla uczniów, którzy są zainteresowani lub być może wiążą swoją przyszłość z tą dyscypliną sportową.
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Podgląd treści


Wprowadzenie

Program przewidziany jest do realizacji w szkole podstawowej w tzw. „klasie sportowej” w ramach dodatkowej godziny dydaktycznej będącej rozszerzeniem obowiązującej siatki godzin w klasie z podstawowym zakresem nauczania języka angielskiego.

Począwszy od klasy czwartej w ramach liczby godzin praktycznej nauki języka, 1 dodatkowa godzina tygodniowo będzie poświęcona na zajęcia związane ze sportem.

W ostatnich latach znajomość języka obcego stała się niezwykle ważna. Z tego powodu posługiwanie się polsko-angielskim nazewnictwem np. w szermierce wydaje się być bardzo potrzebne dla uczniów, którzy są zainteresowani lub być może wiążą swoją przyszłość z tą dyscypliną sportową.

Założenia metodyczne:

Uczeń jest jednostką społeczną zdolną do podejmowania decyzji, ambitną, aktywnie uczestniczącą w zajęciach lekcyjnych, sumiennie pracującą, reprezentującą szkołę w zawodach sportowych, dążącą do osiągnięcia celów nauczania określonych w programie.

Nauczyciel stanowi pomoc w osiąganiu wyznaczonych celów. Planuje i dobiera formy i metody pracy, dzięki którym uczniowie rozwijają swoje zainteresowania i pogłębiają wiedzę o sporcie w języku obcym. Nauczyciel motywuje ucznia do aktywnej pracy na zajęciach lekcyjnych, umożliwia zaprezentowanie wiedzy na forum klasy.

Warunki realizacji programu:

Program ten przewidziany jest do pracy z uczniami klasy szermierczej z poszerzonym językiem angielskim i zakłada jedną dodatkową tygodniowo godzinę języka angielskiego w ramach tak zwanej lekcji „sportowej”.

Metody pracy:

Metoda audiowizualna (zdjęcia, filmy, programy multimedialne)

Metoda komunikacyjna (wywiad, portfolio)

Total Physical Response (reagowanie ciałem)

Metoda aktywizująca (burza mózgów, projekty, rzymski pokój, gry językowe)

Formy pracy:

Indywidualna

W parach

W grupach

Praca całą klasą

Techniki nauczania:

Uzupełnianie luk w tekstach

Odgrywanie ról - drama

Rozsypanki wyrazowe

Opis obrazka

Projekty

Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie – wywiad

Zadania prawda/fałsz

Dopasowywanie ilustracji do usłyszanego i przeczytanego tekstu

Pytania wielokrotnego wyboru

Powtarzanie

Praca z filmem/nagraniem

Pomoce naukowe:

Projektor

Komputer

Programy interaktywne

Plakaty

Zdjęcia

Realia

Płyty CD/DVD

Cele programowe

Cele ogólne:

- rozwijanie ciekawości poznawczej, aktywności intelektualnej uczniów,

- zapoznanie uczniów ze słownictwem związanym ze sportem,

- rozwijanie umiejętności samooceny, pracy w grupie, uczenia się,

- umacnianie motywacji w uczniach,

- doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem obcym.

Cele szczegółowe:

- zapoznanie uczniów ze słownictwem związanym z szermierką, przyswojenie oraz reagowanie na komendy obowiązujące w tej dyscyplinie sportowej,

- rozumienie przepisów w szermierce w języku angielskim,

- zapoznanie uczniów z wiedzą ogólną o sporcie, historią poszczególnych dyscyplin,

- przedstawienie informacji o Igrzyskach Olimpijskich,

- zapoznanie uczniów z popularnymi dyscyplinami sportowymi w krajach anglojęzycznych,

- zwiększenie zasobu słownictwa z zakresu sportu,

- przygotowanie uczniów do wykorzystania języka obcego w sytuacjach życiowych,

- rozwijanie umiejętności komunikowania się w języku angielskim, w piśmie i mowie,

- zapoznanie uczniów z przepisami ...