Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko: Katarzyna Mazur
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.
U. z 2018 r. poz. 1574 ze zmianami)
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela ( Dz. U. 2006r. Nr 97 poz. 674, z późniejszymi zmianami)
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Formy realizacji
Termin realizacji
I semestr roku
szkolnego
2019/2020
Wrzesień 2019
Wrzesień 2019
Wrzesień 2019
Cały okres stażu
Maj 2022
Lp.
1.
Działania i zadania nauczyciela
Poznanie
awansu
procedury
Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego
zawodowego.
dotyczącymi awansu zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego, sformułowanie wniosku.
2. Odbycie stażu dotyczącego awansu
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
oraz wniosku w celu postępowania egzaminacyjnego na stopień
nauczyciela dyplomowanego.
§ 8 ust. 3 pkt. 1
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI
MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
Działania i zadania nauczyciela
Lp.
1. Doskonalenie warsztatu pracy z
Udział w szkoleniach, kursach dotyczących metod aktywizujących
Formy realizacji
Termin realizacji
Cały okres stażu
wykorzystaniem metod
Samodzielne studiowanie literatury zawierającej aktywizujące metody
aktywizujących.
2. Wykorzystanie metod
Wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami: stacje
Cały okres stażu
aktywizujących sprzyjających
zadaniowe, rybi szkielet, obserwacje, doświadczenia, gry dydaktyczne,
procesowi uczenia się
burza mózgu, plakat
3.
Wykorzystanie technologii
Korzystanie w czasie zajęć z komputera, tablicy interaktywnej oraz
komputerowej oraz poszerzanie
innych urządzeń multimedialnych.
wiedzy na temat sposobów
Uczestnictwo w kursach i szkoleniach komputerowych doskonalących
używania technologii
informacyjnej.
umiejętność wykorzystania komputera w codziennej pracy
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, e-
booków, Internetu, aplikacji, Quizizz, Dysku Google, Kahoot, kody QR
Przygotowywanie
prezentacji multimedialnych
z
użyciem
Cały okres stażu
odpowiednich narzędzi
Projektowanie plakatów, ogłoszeń, dyplomów
Przygotowywanie sprawozdań, pism, dokumentacji.
Wykorzystanie poczty elektronicznej i dziennika elektronicznego
4. Wykorzystanie zasobów Internetu
Wyszukiwanie i przeglądanie stron internetowych z zakresu pedagogiki
jako źródła informacji.
Poszukiwanie inspiracji, nowych pomysłów twórczych do pracy z
Cały okres stażu
uczniami.
Wyszukiwanie i przygotowywanie materiałów do zajęć, kart pracy,
opracowanie scenariuszy zajęć na uroczystości szkolne
§ 8 ust. 3 pkt. 2
UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ
PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI ...