Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko:
Zajmowane stanowisko:
Nazwa szkoły:
Data rozpoczęcia stażu:
Data zakończenia stażu:
Emilia XXXX
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Szkoła Podstawowa nr XXXXX
01.09.2019 r.
31.05.2022 r.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni
awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574 ze zm.)
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO:
§ 8 ust. 3 pkt. 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz
narzędzi multimedialnych i informatycznych,
sprzyjających procesowi uczenia się
Termin realizacji
Zgodnie z potrzebami szkoły,
uczniów i własnymi.
Zadania do wykonania
Poszerzenie wiedzy i
umiejętności w celu
doskonalenia metod i warsztatu
pracy poprzez udział w
różnych formach rozwoju.
Formy i sposoby realizacji
Udział w kursach,
konferencjach, szkoleniach,
warsztatach metodycznych
dotyczących m.in.
wspomagania rozwoju ucznia
ze specyficznymi trudnościami
w uczeniu się, technik
terapeutycznych, rozwiązań
metodycznych z zakresu
edukacji wczesnoszkolnej.
Zastosowanie zdobytej wiedzy
w praktyce. Samokształcenie.
W miarę potrzeb
Uczestniczenie w
szkoleniowych radach
pedagogicznych.
Według harmonogramu rad
pedagogicznych.
Wykorzystanie metod
aktywizujących, sprzyjających
procesowi uczenia się.
Wykorzystanie w pracy z
uczniami następujących metod:
burza mózgów, dyskusja, rybi
szkielet, kosz i walizeczka,
tarcza strzelecka, kula
śniegowa, stacje zadaniowe,
gry dydaktyczne, drama,
metoda projektu itd.
Zgodnie z potrzebami uczniów
i tematyką lekcji.
Pogłębianie wiedzy i
umiejętności posługiwania się
technologią komputerową.
Zastosowanie technologii
komputerowej w pracy
pedagogicznej.
Uczestniczenie w formach
doskonalenia z zakresu
technologii komputerowej np.
Scratch.
Poszukiwanie wiedzy poprzez
lekturę książek, czasopism i
stron internetowych
dotyczących korzystania z
technologii informacyjnej w
procesie kształcenia,
stosowania metod
aktywizujących na zajęciach
lekcyjnych oraz innych
sposobów sprzyjających
uczeniu się w klasach 1-3.
Wykorzystanie komputerów
podczas zajęć z edukacji
informatycznej.
Prowadzenie lekcji z
wykorzystaniem
multimedialnych gier
edukacyjnych, platform
edukacyjnych (np. Learning
Apps ,Kahoot, Eduelo, Squla).
Przygotowanie pomocy
dydaktycznych przy pomocy
komputera np. karty pracy,
testy, dyplomy, podziękowania,
scenariusze lekcji, plany,
zaproszenia, ogłoszenia.
2 szkolenia w każdym roku
stażu
W miarę potrzeb
W miarę potrzeb
Raz w tygodniu
W miarę potrzeb
W miarę potrzeb
Przygotowanie świadectw,
ocen opisowych.
Koniec okresu w każdym roku
szkolnym
§ 8 ust. 3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i
nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego
doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ...