Dodaj publikację
Autor
Emilia Terebus
Data publikacji
2022-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego 2019-2022
 Pobierz (pdf, 135,7 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko:
Zajmowane stanowisko:
Nazwa szkoły:

Data rozpoczęcia stażu:
Data zakończenia stażu:

Emilia XXXX
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Szkoła Podstawowa nr XXXXX
01.09.2019 r.
31.05.2022 r.

Podstawa prawna:
- Ustawa z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni

awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574 ze zm.)

WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA

DYPLOMOWANEGO:

§ 8 ust. 3 pkt. 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz

narzędzi multimedialnych i informatycznych,

sprzyjających procesowi uczenia się

Termin realizacji
Zgodnie z potrzebami szkoły,
uczniów i własnymi.

Zadania do wykonania
Poszerzenie wiedzy i
umiejętności w celu
doskonalenia metod i warsztatu
pracy poprzez udział w
różnych formach rozwoju.

Formy i sposoby realizacji
Udział w kursach,
konferencjach, szkoleniach,
warsztatach metodycznych
dotyczących m.in.
wspomagania rozwoju ucznia
ze specyficznymi trudnościami
w uczeniu się, technik
terapeutycznych, rozwiązań
metodycznych z zakresu
edukacji wczesnoszkolnej.

Zastosowanie zdobytej wiedzy
w praktyce. Samokształcenie.

W miarę potrzeb

Uczestniczenie w
szkoleniowych radach
pedagogicznych.

Według harmonogramu rad
pedagogicznych.

Wykorzystanie metod
aktywizujących, sprzyjających
procesowi uczenia się.

Wykorzystanie w pracy z
uczniami następujących metod:
burza mózgów, dyskusja, rybi
szkielet, kosz i walizeczka,
tarcza strzelecka, kula
śniegowa, stacje zadaniowe,
gry dydaktyczne, drama,
metoda projektu itd.

Zgodnie z potrzebami uczniów
i tematyką lekcji.

Pogłębianie wiedzy i
umiejętności posługiwania się
technologią komputerową.

Zastosowanie technologii
komputerowej w pracy
pedagogicznej.

Uczestniczenie w formach
doskonalenia z zakresu
technologii komputerowej np.
Scratch.

Poszukiwanie wiedzy poprzez
lekturę książek, czasopism i
stron internetowych
dotyczących korzystania z
technologii informacyjnej w
procesie kształcenia,
stosowania metod
aktywizujących na zajęciach
lekcyjnych oraz innych
sposobów sprzyjających
uczeniu się w klasach 1-3.
Wykorzystanie komputerów
podczas zajęć z edukacji
informatycznej.

Prowadzenie lekcji z
wykorzystaniem
multimedialnych gier
edukacyjnych, platform
edukacyjnych (np. Learning
Apps ,Kahoot, Eduelo, Squla).

Przygotowanie pomocy
dydaktycznych przy pomocy
komputera np. karty pracy,
testy, dyplomy, podziękowania,
scenariusze lekcji, plany,
zaproszenia, ogłoszenia.

2 szkolenia w każdym roku
stażu

W miarę potrzeb

W miarę potrzeb

Raz w tygodniu

W miarę potrzeb

W miarę potrzeb

Przygotowanie świadectw,
ocen opisowych.

Koniec okresu w każdym roku
szkolnym

§ 8 ust. 3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,

w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i

nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego

doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ...