Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji - rewalidacji
Lekcja: Rewalidacja
Data:
Klasa:
Cele:
- wzmacnianie koncentracji uwagi,
- prowadzenie dialogu (Trening Umiejętności Społecznych),
- rozwijanie umiejętności uzasadniania wypowiedzi (Trening Umiejętności Społecznych),
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- usprawnianie motoryki małej.
Wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy,
- wzmacnianie motywacji do pracy.
Umiejętności kluczowe ćwiczone podczas lekcji:
- kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji – prawidłowo rozumie informację pisemną, rozumie i interpretuje pojęcia, uczucia, fakty w mowie i piśmie, prawidłowo i skutecznie komunikuje się z innymi osobami.
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się – zarządza czasem, informacjami, zadaniami, współdziała w grupie.
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej – angażuje własne pomysły, angażuje się w procesy twórcze.
Metody:
- podająca,
- aktywizujące.
Formy:
- praca indywidualna.
Pomoce dydaktyczne:
- gra Bananagrams , książka „Zapamiętaj jak najwięcej. Materiały do ćwiczeń koncentracji i pamięci”, książka „Co się dzieje między nami? Rozpoznawanie i nazywanie relacji międzyludzkich oraz towarzyszących im emocji”, kartka z zapisanymi sytuacjami problemowymi, kolorowanka relaksacyjna, książka z języka angielskiego.
Przebieg zajęć:
1. Poznanie samopoczucia ucznia.
2. Rozwiązanie bieżących problemów.
3. Analiza i omówienie wraz z uczniem harmonogramu nauki do matury.
4. Losowanie wraz z uczniem liter, a następnie układanie jak najwięcej wyrazów z wylosowanymi literami.
Omówienie zadania.
5. Zapamiętanie przez ucznia jak najwięcej szczegółów na obrazku, a następnie udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące rzeczy znajdujących się na obrazku.
Omówienie zadania.
6. Interpretacja i omówienie wraz z uczniem sytuacji przedstawionych na zdjęciu.
Omówienie zadania.
7. Kolorowanie przez ucznia kolorowanki relaksacyjnej.
8. Rozwiązywanie przez ucznia sytuacji problemowych przedstawionych przez nauczyciela.
Omówienie zadania.
9. Utrwalenie wiadomości z języka angielskiego.
Nauka nowych słówek i zwrotów.
10. Podsumowanie zajęć.