Dodaj publikację
Autor
Anna Rogowska
Data publikacji
2022-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
55

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan był modyfikowany, może być wskazówką do napisania planu przez nauczycieli pracujących w szkołach specjalnych, na stanowisku nauczyciela czy bibliotekarza szkolnego.
 Pobierz (docx, 28,8 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko: Anna Rogowska

Stanowisko: nauczyciel bibliotekarz

Placówka oświatowa: Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy

Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2019r – 31.05.2022r)

Cel podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U.2018 poz.967z późn. zm.)

Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

(Dz. U. 2018 poz. 1574).

Lp.

Zadania

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentacji, uwagi

1.

§ 8. ust 3. pkt 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

Udział w formach doskonalenia zawodowego i stosowanie wiedzy oraz umiejętności wykorzystania technologii w edukacji np. proponowane przez TWP w Wyszkowie, MSCDN, PBW w Warszawie.

Wykorzystywanie technologii komputerowej w realizowaniu różnych zadań szkoły i biblioteki.

- aktualizowanie działu biblioteki na stronie internetowej Ośrodka

- tworzenie aktualnej bazy stron Internetowych, poświęconemu Doradztwu Zawodowemu

- utworzenie strony poświęconej ciekawostkom bibliotecznym na portalu społecznościowym.

- gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu.

Wykorzystanie aktywizujących i innowacyjnych rozwiązań pracy:

- zaplanowanie i realizacja z uczniami projektu edukacyjnego :

„Wkręceni w czytanie”

„W przyjaźni z biblioteką”

- wykorzystanie metod sprzyjających procesowi uczenia się w bieżącej pracy.

Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej:

- przygotowanie pomocy w pracy nauczyciela i bibliotekarza w formie elektronicznej

- komunikowanie się nauczycielami poprzez e-mail, fora internetowe-prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu.

Korzystanie z technologii jako źródła wiedzy:

-gromadzenie wiedzy i przeglądanie stron internetowych o tematyce pedagogicznej, bibliotecznej

- wykorzystanie nośników audiowizualnych i cyfrowych dokumentujące ważne wydarzenia szkolne.

Rok szkolny 2019/20,

2020/21,

2021/20

Na bieżąco

Rok 2020,

2021,2022

Na bieżąco

Na bieżąco

Na bieżąco

Zaświadczenia o ukończeniu kursu.

Teksty publikacji, zestawienie stron Internetowych.

Scenariusze, sprawozdania, plany projektów,

zdjęcia, scenariusze.

Potwierdzenia dyrekcji, notatki, opisy.

Nagrania, zdjęcia,

potwierdzenia dyrekcji.

2.

§ 8. ust 3. pkt 2

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów

i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli

- przygotowanie, przeprowadzenie

i omówienie zajęć bibliotecznych w obecności Dyrektora, w wymiarze 3 lekcji.

Upowszechnianie i promocja własnych kompetencji zawodowych, metod

i form pracy z uczniem:

- opublikowanie programu koła bibliotecznego w zbiorach biblioteki pedagogicznej

- opublikowanie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym „Biblioteka w szkole”

- udostępnianie nauczycielom własnego warsztatu ...