Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Katarzyna Felska
Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr 36 im Wincentego Wiernikowskiego
ul. Średnia 98, 85-544 Bydgoszcz
Dyrektor: mgr Izabela Grzegorowska
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r.
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Zatwierdzam do realizacji
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Lp.
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego, sformułowanie wniosku.
Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego.
I semestr roku szkolnego 2019/2020
Wrzesień 2019
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego, wniosek.
Zaświadczenia.
2.
Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego.
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz wniosku w celu postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Wrzesień 2019
Wrzesień 2019
Cały okres stażu
Maj 2022
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
Dokumentacja.
Sprawozdanie z realizacji planu, wniosek.
3.
Przeprowadzenie analizy własnej pracy.
Obserwacje zajęć przez dyrektora.
Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć.
Cały okres stażu
Harmonogram spotkań.
Scenariusze zajęć. Własne notatki.
4.
Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia.
Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy, e-konferencje) oraz Radach Pedagogicznych.
Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych.
Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji sali.
Cały okres stażu
Zaświadczenia.
Wykaz interesujących książek.
Wykaz stron internetowych.
Materiały, pomoce, zdjęcia.
5.
Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły.
Dokonywanie wpisów do elektronicznego dziennika zajęć Vulcan.
Opracowanie i realizowanie planu współpracy ze środowiskiem lokalnym i rodzinnym.
Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych wychowanków.
Pisanie protokołów.
Opracowywanie i współudział w tworzeniu dokumentacji Zespołu do Spraw Ewaluacji Wewnętrznej, Koncepcji Pracy Szkoły, Szkolnego Koła LOP, Zespołu Matematyczno-przyrodniczego.
Współtworzenie kroniki szkolnej.
Inne.
Cały okres stażu
Dzienniki zajęć.
Plany współpracy.
Semestralne sprawozdania.
Protokoły.
Dokumenty.
6.
Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy.
Stosowanie w pracy metod aktywizujących, badawczych, itp.
Zaangażowanie się w projektowanie pomocy dydaktycznych, wystrój szkoły, sali.
Organizacja i uczestniczenie w ...