Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
(Dz. U. poz. 1574 oraz z 2019 r. poz. 1650)
Imię i nazwisko: mgr Monika Siedlecka
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Białej Rawskiej
Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego, wicedyrektor
Stopień zawodowy: nauczyciel mianowany
Wykształcenie: wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2019 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2022 r.
Cel główny:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Cele szczegółowe:
Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
Zagadnienia organizacyjne
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego. |Wrzesień 2019 |Wniosek o rozpoczęcie stażu |
| | | | |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | |Plan rozwoju zawodowego |
|Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |Gromadzenie materiałów i dokumentów. |Cały okres stażu |Potwierdzenia, |
| | | |zaświadczenia, |
| | | |opracowane materiały, |
| | | |zdjęcia |
|Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju |Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego. |Maj 2022 |Sprawozdanie |
|zawodowego. | | | |
§ 8 ust. 3. pkt. 1.
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|Pogłębianie wiedzy na temat metod aktywizujących oraz|Korzystanie z literatury fachowej, prenumeraty dwumiesięcznika „Horyzonty |Cały okres stażu | |
|udział w różnych formach doskonalenia i stosowanie |Anglistyki”, przeglądanie portali internetowych o tematyce pedagogicznej w celu | | |
|zdobytej wiedzy i umiejętności do doskonalenia |poszerzenia swojej wiedzy. | | |
|warsztatu pracy. |Udział w kursach, szkoleniach i webinarach na temat metodyki nauczania, | | |
| |wykorzystania narzędzi multimedialnych i informatycznych w procesie edukacji. | |Zaświadczenia, dyplomy, |
| |Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. |Cały okres stażu |certyfikaty |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |Cały okres stażu | |
|Wykorzystanie metod aktywizujących. |Stosowanie podczas zajęć różnorakich metod aktywizujących, m.in.: burzy mózgów, |Cały okres stażu | |
| |dramy, mapy pojęciowej, dyskusji panelowej, gier dydaktycznych, itp. | | |
|Wykorzystanie narzędzi multimedialnych |Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, tablicy |Cały okres stażu | |
|i informatycznych w pracy. |interaktywnej, gier komputerowych, smartfonów. | | |
|Wykorzystanie Internetu oraz jego zasobów |Przygotowanie pomocy dydaktycznych m.in. kart pracy ucznia, fiszek, gier | | |
| |planszowych, zestawów kart typu „memory”, diagnoz, analiz, i prezentacji |Cały okres stażu |Pomoce dydaktyczne |
| |multimedialnych. | | |
| |Wykorzystanie do pracy z uczniami takich aplikacji jak Quizlet, Kahoot, Quizizz, | | |
| |czy Learning Apps. | | |
| |Korzystanie z poczty elektronicznej, dziennika elektronicznego oraz mediów |Cały okres stażu | |
| |społecznościowych do kontaktu z nauczycielami, uczniami ...