Dodaj publikację
Autor
Ewa Czyszczoń
Data publikacji
2022-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego 2019-2022r. wychowawcy w internacie.
 Pobierz (docx, 51,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO*

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Ewa Czyszczoń

Nazwa i adres placówki: SOSW im. Marii Konopnickiej w Dobrej 34-642 Dobra 364

Dyrektor: mgr Danuta Gąsior

Stanowisko: wychowawca w opiece całodobowej

Kwalifikacje zawodowe: wyższe studia magisterskie

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.

Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2022r.

Posiadane kwalifikacje:

Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu – Wydział Pedagogiczny – Surdopedagogika - (studia podyplomowe).

Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu – Wydział Pedagogiczny - Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) - (studia podyplomowe).

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Wydział: Pedagogiczny, specjalizacja: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - (studia magisterskie).

Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Św. - Pedagog ze specjalnością diagnoza i terapia pedagogiczna - (studia podyplomowe).

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie - Wydział: Pedagogiczny, specjalizacja: Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością - (studia podyplomowe).

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie -Wydział: Pedagogiczny, specjalizacja: pedagogika specjalna – Oligofrenopedagog - (studia licencjackie).

CEL GŁÓWNY:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

CEL SZCZEGÓŁOWY:

Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej;

Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły;

Podniesienie efektywności działań dydaktyczno - wychowawczo – opiekuńczych;

Osobisty rozwój;

Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego;

Doskonalenie warsztatu i metody pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

Realizowanie zadań, służących podniesieniu jakości pracy szkoły;

Samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia, pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły.

§ 8 ust. 3 pkt. 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia,

oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja

1.

Wykorzystywanie w pracy pedagogicznej metod aktywizujących.

Wykorzystywanie na zajęciach takich metod jak:

zabawy badawcze, doświadczenia, eksperymenty,

pedagogika zabawy,

edukacja przez ruch,

burza mózgów, dyskusja, metoda projektu,

elementy Metody Dobrego Startu,

elementy Metody Montessori.

- cały okres stażu

scenariusze zajęć

dokumentacja nadzoru pedagogicznego

2.

Prowadzenie zajęć z pomocą urządzeń multimedialnych

Wykorzystanie w pracy z dziećmi tablicy interaktywnej, projektora, odtwarzacza DVD, komputera, tabletu,

smartfona, scanera, drukarki, kserokopiarki.

- cały okres stażu

scenariusze zajęć

dokumentacja nadzoru pedagogicznego

3.

Zastosowanie podczas zajęć różnorodnych narzędzi multimedialnych.

Wykorzystywanie podczas zajęć:

programów edukacyjnych, testujących, diagnozujących umiejętności dzieci, aplokacji, Kahoot, Quizizz, Goggle,

multimedialnych encyklopedii

gier i zabaw dydaktycznych

nagrań wideo

narzędzi służących do rozwijania twórczości (programów graficznych, do rysowania, edytorów).

- cały okres stażu

scenariusze zajęć

dokumentacja ...