Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO*
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Ewa Czyszczoń
Nazwa i adres placówki: SOSW im. Marii Konopnickiej w Dobrej 34-642 Dobra 364
Dyrektor: mgr Danuta Gąsior
Stanowisko: wychowawca w opiece całodobowej
Kwalifikacje zawodowe: wyższe studia magisterskie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2022r.
Posiadane kwalifikacje:
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu – Wydział Pedagogiczny – Surdopedagogika - (studia podyplomowe).
Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu – Wydział Pedagogiczny - Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) - (studia podyplomowe).
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Wydział: Pedagogiczny, specjalizacja: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - (studia magisterskie).
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Św. - Pedagog ze specjalnością diagnoza i terapia pedagogiczna - (studia podyplomowe).
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie - Wydział: Pedagogiczny, specjalizacja: Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością - (studia podyplomowe).
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie -Wydział: Pedagogiczny, specjalizacja: pedagogika specjalna – Oligofrenopedagog - (studia licencjackie).
CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej;
Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły;
Podniesienie efektywności działań dydaktyczno - wychowawczo – opiekuńczych;
Osobisty rozwój;
Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego;
Doskonalenie warsztatu i metody pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
Realizowanie zadań, służących podniesieniu jakości pracy szkoły;
Samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia, pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły.
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia,
oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Lp.
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja
1.
Wykorzystywanie w pracy pedagogicznej metod aktywizujących.
Wykorzystywanie na zajęciach takich metod jak:
zabawy badawcze, doświadczenia, eksperymenty,
pedagogika zabawy,
edukacja przez ruch,
burza mózgów, dyskusja, metoda projektu,
elementy Metody Dobrego Startu,
elementy Metody Montessori.
- cały okres stażu
scenariusze zajęć
dokumentacja nadzoru pedagogicznego
2.
Prowadzenie zajęć z pomocą urządzeń multimedialnych
Wykorzystanie w pracy z dziećmi tablicy interaktywnej, projektora, odtwarzacza DVD, komputera, tabletu,
smartfona, scanera, drukarki, kserokopiarki.
- cały okres stażu
scenariusze zajęć
dokumentacja nadzoru pedagogicznego
3.
Zastosowanie podczas zajęć różnorodnych narzędzi multimedialnych.
Wykorzystywanie podczas zajęć:
programów edukacyjnych, testujących, diagnozujących umiejętności dzieci, aplokacji, Kahoot, Quizizz, Goggle,
multimedialnych encyklopedii
gier i zabaw dydaktycznych
nagrań wideo
narzędzi służących do rozwijania twórczości (programów graficznych, do rysowania, edytorów).
- cały okres stażu
scenariusze zajęć
dokumentacja ...