Dodaj publikację
Autor
Anna Wąsak
Data publikacji
2022-05-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
801

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dokument zawiera Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego sie o stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 137,0 KB)

Podgląd treści

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.

Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.

Miejsce zatrudnienia:

Wstęp:

Pracę na stanowisku nauczyciela języka angielskiego rozpoczęłam w 2006
Od 2006 roku pracuję jako nauczyciel języka angielskiego. w roku.... uzyskałam stopień nauczyciela mianowanego a w roku 2019 rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela dyplomowanego w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Prokowie.
W trakcie trwania stażu udało mi się zrealizować zadania postawione sobie w planie rozwoju, jak również zadania niezaplanowane przeze mnie, które podjęłam ze względu na sytuację pandemiczną Priorytetem realizowanych działań było podniesienie jakości pracy szkoły oraz własny rozwój zawodowy na płaszczyźnie dydaktycznej i wychowawczej.
Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego oraz efekty ich realizacji w świetle obszarów poszczególnych wymagań.

REALIZACJA ZADAŃ:

§ 8 ust. 3 pkt 1

Umiejętność wykorzystywania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

1. Stosowanie w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

W okresie stażu starałam się wykorzystywać różnorodne metody, które wzbudzą zainteresowanie przedmiotem. Stosując metody aktywizujące stwarzałam uczniom warunki, aby uczyli się samodzielnie myśleć, doskonalili komunikowanie się i współpracowali w grupie. Stosowałam takie metody aktywizujące jak:- mapa pojęciowa, burza mózgów, praca w grupach, odgrywanie scenek gry dydaktyczne, metoda klasy odwróconej, metoda projektu. Metody te stosowałam rozpoczynając nowy dział, jako utrwalenie materiału oraz na zakończenie przy podsumowaniu zajęć.
W celu podniesienia kompetencji i uatrakcyjnienia zajęć korzystałam z fachowej literatury, materiałów dostępnych w Internecie oraz brałam udział w szkoleniach, podczas których poznałam m. in jak efektywnie pracować z uczniami, motywować ich do nauki i kształtować kompetencje kluczowe. Często odwiedzałam strony wydawnictw Pearson i Nowa Era, gdzie znajdowały się różnorodne materiały i narzędzia do nauki języka angielskiego.
W okresie stażu pracowałam z uczniami z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, tabletów, laptopów i telefonów komórkowych. Korzystałam z platform, programów i aplikacji, takich jak: Quizziz, LeaarninApps, Kahoot, Quizlet, Padlet, Canva, Wordwall, Google Dysk, InShot, , TedED, Test portal, Interankiety, InstaLing.
W poznaniu nowych możliwości interaktywnych pomogła mi strona internetowa Biblioteka Aplikacji, na której znajdowały się tutoriale, które krok po kroku przedstawiały jak założyć i pracować w danej aplikacji lub platformie edukacyjnej. Dużą wiedze zdobyłam również, biorąc udział w projekcie Lekcja Enter, na którym poznałam wiele ciekawych narzędzi cyfrowych do prowadzenia lekcji i innych działań.
Poznane narzędzia multimedialne i informatyczne oraz metody aktywizujące wdrażałam ...