Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela stażystypani Anety XXXubiegającej się o stopień nauczyciela kontraktowego.
Opiekun stażu: Agnieszka Koleszuk
Czas trwania stażu: 01.09.2019 – 31.05.2020 roku.
Koleżanka Aneta xxx pracuje w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach drugi rok. W bieżącym roku szkolnym odbywała staż na stanowisku Nauczyciela wspomagającego w klasie 3e.
Jako opiekun stażu starałam się wspierać ją, pomagać i doradzać w sprawach metodycznych i wychowawczych. Od samego początku nasza współpraca układała się bardzo dobrze. Aneta odbywając staż, podjęła działania mające na celu doskonalenie swojego warsztatu i metod pracy. Jako osoba ubiegająca się o stopień nauczyciela kontraktowego wzorowo realizowała zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Zapoznała się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznała organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, sposoby dokumentowania oraz przepisy bezpieczeństwa, higieny nauki i pracy. Dowiedziała się jakie reguły obowiązują podczas prowadzenia specjalistycznej dokumentacji przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czyli: sposobu opracowania Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego (IPET) oraz Karty Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia (KWOPFU). Współpracowała z wychowawcą klasy Dorotą Niemyjską przy opracowywaniu planu pracy klasy oraz innymi wychowawcami. Poznała sposób w jaki należy prowadzić dziennik lekcyjny oraz dziennik innych zajęć pozalekcyjnych - zajęć rewalidacyjnych oraz Uczniowskiego Klubu Sportowego .
Poza tym miała okazję poznać zasady zgodnie, z którymi funkcjonuje świetlica szkolna poprzez przyjmowanie zastępstw doraźnych. Praca w świetlicy szkolnej pozwoliła jej na zapoznanie się z obowiązującą dokumentacją oraz zakresem czynności wychowawcy świetlicy i sposobami prowadzenia dokumentacji świetlicowej, w tym dziennika zajęć opiekuńczo–wychowawczych. Podejmowanie zastępstw innych w oddziałach włączających pozwoliło jej na nabycie doświadczenia w pracy z dziećmi z różnego typu niepełnosprawnościami oraz możliwość obserwacji sposobu pracy i wykorzystywanych metod stosowanych przez innych pedagogów. Uczestniczyła w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i zapoznała się z planem organizacji roku szkolnego 2019/2020 (kalendarium) oraz tygodniowym rozkładem zajęć. Brała czynny udział w spotkaniach zespołu ds. integracji.
W ciągu roku szkolnego prowadziła również zajęcia rewalidacyjne oraz współprowadziła zajęcia lekcyjne z wychowawcą klasy w okresie edukacji zdalnej z użyciem aplikacji Discord. W czasie edukacji zdalnej brała też udział w konsultacjach, obserwacjach prowadzonych przez opiekuna stażu w klasach 5 i 7, na platformie Teams. Z obserwowanych zajęć zawsze wyciągała wnioski i dzieliła się spostrzeżeniami. Sprawowała opiekę nad wszystkimi uczniami w klasie i z zaangażowaniem pomagała uczniom z orzeczeniami.
W tym czasie miałam możliwość poznać bliżej jej pracę. Z przeprowadzonych przeze mnie obserwacji mogę stwierdzić, że koleżanka rzetelnie, systematycznie i z wielkim poświeceniem wykonuje swoją pracę, wykazuje dużą samodzielność, adekwatnie ...