Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Koleszuk
Data publikacji
2022-05-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
121

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ocena stażu nauczyciela stażysty.
 Pobierz (docx, 22,0 KB)

Podgląd treści

Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela stażystypani Anety XXXubiegającej się o stopień nauczyciela kontraktowego.

Opiekun stażu: Agnieszka Koleszuk

Czas trwania stażu: 01.09.2019 – 31.05.2020 roku.

Koleżanka Aneta xxx pracuje w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach drugi rok. W bieżącym roku szkolnym odbywała staż na stanowisku Nauczyciela wspomagającego w klasie 3e.

Jako opiekun stażu starałam się wspierać ją, pomagać i doradzać w sprawach metodycznych i wychowawczych. Od samego początku nasza współpraca układała się bardzo dobrze. Aneta odbywając staż, podjęła działania mające na celu doskonalenie swojego warsztatu i metod pracy. Jako osoba ubiegająca się o stopień nauczyciela kontraktowego wzorowo realizowała zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Zapoznała się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznała organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, sposoby dokumentowania oraz przepisy bezpieczeństwa, higieny nauki i pracy. Dowiedziała się jakie reguły obowiązują podczas prowadzenia specjalistycznej dokumentacji przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czyli: sposobu opracowania Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego (IPET) oraz Karty Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia (KWOPFU). Współpracowała z wychowawcą klasy Dorotą Niemyjską przy opracowywaniu planu pracy klasy oraz innymi wychowawcami. Poznała sposób w jaki należy prowadzić dziennik lekcyjny oraz dziennik innych zajęć pozalekcyjnych - zajęć rewalidacyjnych oraz Uczniowskiego Klubu Sportowego .

Poza tym miała okazję poznać zasady zgodnie, z którymi funkcjonuje świetlica szkolna poprzez przyjmowanie zastępstw doraźnych. Praca w świetlicy szkolnej pozwoliła jej na zapoznanie się z obowiązującą dokumentacją oraz zakresem czynności wychowawcy świetlicy i sposobami prowadzenia dokumentacji świetlicowej, w tym dziennika zajęć opiekuńczo–wychowawczych. Podejmowanie zastępstw innych w oddziałach włączających pozwoliło jej na nabycie doświadczenia w pracy z dziećmi z różnego typu niepełnosprawnościami oraz możliwość obserwacji sposobu pracy i wykorzystywanych metod stosowanych przez innych pedagogów. Uczestniczyła w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i zapoznała się z planem organizacji roku szkolnego 2019/2020 (kalendarium) oraz tygodniowym rozkładem zajęć. Brała czynny udział w spotkaniach zespołu ds. integracji.

W ciągu roku szkolnego prowadziła również zajęcia rewalidacyjne oraz współprowadziła zajęcia lekcyjne z wychowawcą klasy w okresie edukacji zdalnej z użyciem aplikacji Discord. W czasie edukacji zdalnej brała też udział w konsultacjach, obserwacjach prowadzonych przez opiekuna stażu w klasach 5 i 7, na platformie Teams. Z obserwowanych zajęć zawsze wyciągała wnioski i dzieliła się spostrzeżeniami. Sprawowała opiekę nad wszystkimi uczniami w klasie i z zaangażowaniem pomagała uczniom z orzeczeniami.

W tym czasie miałam możliwość poznać bliżej jej pracę. Z przeprowadzonych przeze mnie obserwacji mogę stwierdzić, że koleżanka rzetelnie, systematycznie i z wielkim poświeceniem wykonuje swoją pracę, wykazuje dużą samodzielność, adekwatnie ...