Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Gry i zabawy rekreacyjno-ruchowe.
Cele główne:
1. Umiejętności: U kształtuje ogólną sprawność fizyczną
2. Wiadomości: U zna lokalizację i pomiar tętna
3. Sprawność motoryczna: U kształtuje szybkość, skoczność, zwinność.
4. Akcent wychowawczy: U zna ideę dyscypliny na zajęciach
1. Miejsce zajęć: Sala gimnastyczna
2. Ilość uczestników: 16 osób
3. Wiek: 11 lat, klasa 5A
4. Przybory: piłki, lina, szarfy
5. Prowadzący: mgr Wojciech ILCZUK
|Tok lekcji. |Zadania szczegółowe. |Czas/ilość |Uwagi organizacyjno - |
| | |powtórzeń |metodyczne |
| | | | |
|Zorganizowanie grupy|Zbiórka | |- U stają w szeregu |
| |Powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć |2 min | |
|II. | 1. Podanie tematu zajęć i celów lekcji | | |
|Motywacja do zajęć |2. Zachęcenie do dokładnego wykonywania poznanych |2 min | |
| |elementów technicznych | | |
|III. | | | |
|Rozgrzewka |Bieg dookoła sali |- 1 min | |
| |U ustawieni w rozsypce: | | |
| |- obustronne krążenia RR w przód i w tył |- 15x | |
| |- naprzemianstronne krążenia RR |- 15x | |
| |- krążenia przedramion |- 15x | |
| |- krążenia głowy w prawo, w lewo |- 10x | |
| |- krążenia bioder w prawo i w lewo |- 10x | |
| |U w parach: | | |
| |- naprzeciwko siebie ręce ułożone na barkach partnera w rozkroku wykonują skłony T w |-10x |- U dobierają się w pary |
| |przód, | | |
| |- tyłem do siebie RR w bok, splecione dłonie, wykonujemy skłon T w bok- prawo i w lewo, |-10x | |
| |- tyłem do siebie RR na bok, ręce splecione U wykonują przysiady | | |
| |Krążenia nadgarstków |-10x | |
| | | | |
| | |-15x | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |14 min | |
|IV. | | | |
|Kształtowanie |GRY i ZABAWY | | |
|umiejętności i |Zabawa z mocowaniem ”Przeciąganie liny” | |- U dzielą się na dwa zespoły |
|doskonalenie |Pierwsi gracze w zespołach ustawiają się na zaznaczonych liniach w odległości 3-4 m |5 min |- N koryguje błędy w wykonaniu |
|sprawności |pozostali członkowi zespołów za nimi. Zespoły trzymając linę przeciągają ją na swoją | |technicznym |
| |stronę. Za każde przekroczenie linii zespół przegrywa walkę. | | |
| |Zabawa bieżna „Mur obronny” | | |
| |U na sygnał N wybiegają spod ściany, starając się dostać na drugą stronę muru. Jeden z U |6 min |- N układa na ziemi linę, która|
| |jest strażnikiem, który usiłuje schwyta jak największą liczbę przebiegających U. Każdy | |jest murem |
| |schwytany staje się pomocnikiem. W ten sposób liczba ich rośnie, co utrudnia przejście |5 min | |
| |przez mur. Zwycięża ten, kto przedostanie się przez mur ostatni i ten zostaje kolejnym |- 6 min | |
| |strażnikiem. | | |
| |Zabawa rzutna „Piłka górna w rzędach” – U ustawieni w | | |
| |rzędach w małym rozkroku na odległość ramion. Pierwsi w rzędzie gracze nie odwracając się,| |- U ustawieni w 2 rzędach |
| |podają piłkę nad głową następnemu graczowi, który z kolei podaje tak samo dalej i tak do | | |
| |ostatniego gracza, ten z kolei biegnie na czoło drużyny ...