Dodaj publikację
Autor
Monika Starczewska
Data publikacji
2022-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
3

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji języka angielskiego dla 3 klas Liceum Ogólnokształcącego nauczyciela mianowanego starającego się o dyplomowanie
 Pobierz (docx, 15,3 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE DLA KL. 3AG, 3BG, 3CG, 3DG

„I WISH / IF ONLY – STRUKTURY MATURALNE W CIEKAWEJ ARANŻACJI”

Maria Monika StarczewskaDATA: 13. 12. 2022KLASA: 3 ag, 3bg, 3cg, 3dgPOZIOM: podstawowy i rozszerzonyTEMAT LEKCJI: I wish/ If only – struktury maturalne w ciekawej aranżacji.CELE LEKCJI: - zastosowanie czasów przeszłych – Past Simple oraz Past Perfect- wyrażanie żalu wobec sytuacji w teraźniejszości- wyrażanie żalu co do wydarzeń z przeszłościPOWTARZANE STRUKTURY GRAMATYCZNE: - Wyrażenia: I wish/ if onlyPOMOCE: podręcznik dodatkowy ”Repetytorium do szkół ponadgimnazjalnych. Poziom podstawowy i rozszerzony.” Wydawnictwo Macmillan.

PRZEBIEG LEKCJI:

1. Powitanie i sprawdzenie obecności.

2. Zapoznanie z celem lekcji, podanie tematu.

3. Rozgrzewka językowa: 2 min.Uczniowie przypominają budowę oraz zastosowanie czasu przeszłego prostego (Past Simple) oraz zaprzeszłego prostego (Past Perfect).4. Prezentacja: 10min.Nauczyciel prezentuje dwa nowe wyrażenia: I wish/ if only (gdyby tylko).

Tłumaczy, że jeśli chcemy aby coś się stało w teraźniejszości lub przyszłości to konstrukcja zdania wygląda następująco:I wish/ If only + osoba + czas Past SimpleI wish I had a car.

Jeżeli natomiast chcemy wyrazić żal, że coś się stało lub nie w przeszłości to używamy konstrukcji:I wish/ If only + osoba + czas Past Perfect.I wish I had met my husband much earlier.

Kiedy zaś mówimy o uciążliwych lub denerwujących sytuacjach, które są możliwe do zmiany, używamy konstrukcji: I wish + osoba+ would

I wish my son would learn harder.3. Ćwiczenia: 20 min.Na początku uczniowie, wraz z nauczycielem, tłumaczą zdania i stwierdzają czy odnoszą się one do teraźniejszości, przyszłości czy też przeszłości, a może są życzeniem zmiany.Następnie z podanych zdań uczniowie tworzą konstrukcję używając I wish/ If only (str. 266).4. Produkcja: 10min.Uczniowie mają za zadanie wymyśleć samodzielnie po pięć przykładów życzeń na przyszłość, żalu z powodu jakichś wydarzeń w przeszłości oraz sytuacji irytujących, a następnie wymieniają się informacjami.5. Podsumowanie: 2min.Uczniowie przypominają wiadomości poznane na lekcji. Każdy musi samodzielnie stworzyć historię zaczynającą się od słów: „If only I were a millionaire…”