Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
Przedmiot: zajęcia rewalidacyjne
Temat: Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
Cel główny:
- uczeń rozpoznaje i nazywa różne stany emocjonalne.
Cele lekcji:
a) terapeutyczne
- wzmacnianie koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności uzasadniania wypowiedzi,
- kształtowanie umiejętności rozpoczynania i prowadzenia rozmowy.
b) wychowawcze
- rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy,
- wzmacnianie motywacji do pracy.
Kompetencje kluczowe:
- kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Metody: praktyczna, podająca
Formy: praca indywidualna
Pomoce dydaktyczne: książka „Co się dzieje między nami?, karty „Emocje”, plansza z podziałem emocji.
Przebieg lekcji:
1. Przywitanie.
2. Poznanie samopoczucia ucznia.
3. Omówienie i rozwiązanie bieżących problemów ucznia.
4. Rozmowa z uczniem na temat emocji – wprowadzenie.
5. Stworzenie przez ucznia definicji słowa „emocje”.
6. Rozmowa dotycząca podstawowych emocji i ich wpływ na ludzkie zachowanie – plansza z podziałem emocji.
7. Rozpoznanie i nazywanie emocji u siebie i u innych osób – karty „Emocje”, książka „Co się dzieje między nami?”.
8. Podsumowanie wiadomości dotyczących emocji.
9. Pożegnanie.