Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Magdalena Czekaj
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
w Szkole Podstawowej nr 48 im. Szarych Szeregów w Krakowie
Czas trwania stażu: 1 września 2019 - 31 maja 2022
Swoją pracę w Szkole Podstawowej nr 48 w Krakowie rozpoczęłam w dniu 1 września 2019 roku jako wychowawca świetlicy. W latach 2006 – 2019 byłam zatrudniona jako wychowawca świetlicy w Szkole Podstawowej nr 109 w Krakowie. W toku pracy rozpoczynając staż na stopień nauczyciela dyplomowanego, podjęłam się dokonania wstępnej oceny własnych umiejętności. Podjęłam refleksję nad tym, co jest dla mnie ważne i co chcę osiągnąć w życiu zawodowym. Te rozważania pomogły mi w opracowaniu mojej ścieżki awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego, którą realizowałam, starając się spełnić wymagania egzaminacyjne. Od 1 września 2020 zajęłam stanowisko nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Opracowując plan rozwoju zawodowego wzięłam pod uwagę długość stażu i wymogi ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej w rozporządzeniu w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli. Zwróciłam uwagę także na realność osiągnięcia planowanych celów uwzględniając przy tym specyfikę pracy w świetlicy szkolnej, a po objęciu stanowiska nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, specyfiki pracy w klasie I-III oraz potrzeby własnego dalszego rozwoju zawodowego, a także potrzeby placówki, w której jestem zatrudniona.
Staż zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam 1 września 2019 roku. Trwał 2 lata i 9 miesięcy. Podjęłam go w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy i podniesienia jakości pracy szkoły. Opracowałam plan rozwoju zawodowego, który został przyjęty i zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 48 w Krakowie. W czasie stażu złożyłam aneks do planu rozwoju zawodowego, ze względu na zmianę stanowiska pracy. W niniejszym sprawozdaniu przedstawię stopień realizacji założonych przeze mnie w planie rozwoju zawodowego celów oraz postaram się dokonać oceny efektywności podjętych przeze mnie działań i ich przydatności dla szkoły, dla mojego samodoskonalenia.
Forma sprawozdania stanowi odzwierciedlenie wymagań niezbędnych w celu
uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. W trakcie trwania stażu realizowałam zadania ujęte w art.8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli, co obejmuje:
§ 8 ust. 3 pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych sprzyjających procesowi uczenia się.
I.Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy
Współczesny uczeń stawia wysokie wymagania nauczycielowi, jeśli chodzi o skuteczność nauczania. Dziś uczniowie są osobami dynamicznymi, potrzebują szybszego toku lekcji i różnorodnych metod, które wzbudzą ich zainteresowanie przedmiotem. Mając to na ...