Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Anna Adamczyk 2018/2019
PRZEDMIOTOWY SYSTEM NAUCZANIA
Z FIZYKI W KLASACH VII - VIII
Jest zgodny z Wewnątrzszkolnym Systemem Ocenianiem w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Kończewie.
Nauczanie fizyki w szkole podstawowej w klasach VII-VIII opiera się na programach „Spotkanie z fizyką”, Nowa Era.
I. Kontrakt z uczniem.
1. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
2. Ocenie podlegają wszystkie wymienione formy aktywności ucznia.
3. Prace klasowe, sprawdziany, testy, prace domowe, odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
4. Uczeń może poprawić oceny zgodnie WSO.
5. Jeżeli uczeń nie odrobił pracy domowej na dany dzień, to zobowiązany jest zrobić ją na następną lekcję.
6. Przy ocenianiu, nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia.
II. Formy, metody i kryteria sprawdzania wiedzy z poszczególnych aktywności:
Oceny bieżące wystawione są uczniowi za wiedzę i umiejętności w ramach różnych rodzajów form aktywności, takich jak np.:
1. klasówki, testy (1 godz.) - wg poniższej skali,
2. kartkówki - wg poniższej skali,
|>100% |(6) celujący |
|90% - 100% |(5) bardzo dobry |
|75% - 89% |(4) dobry |
|50% - 74% |(3) dostateczny |
|30% - 49% |(2) dopuszczający |
|Poniżej 30% |(1) niedostateczny |
3. odpowiedzi ustne - znajomość zagadnienia, stosowanie języka fizycznego, logiczne formułowanie wypowiedzi, umiejętność wnioskowania,
4. prowadzenie zeszytu - czytelność i jasność zapisów, dokładność i estetyka rysunków, kompletność notatek, staranność, poprawność ortograficzna, zapisywanie dat,
5. inne formy aktywności np. udział w konkursach fizycznych, wykonanie pomocy dydaktycznych, aktywny udział w pracach koła matematyczno-fizycznego, zadania dodatkowe,
6. obserwacja ucznia:
a. przygotowanie do lekcji - wykonywanie prac domowych,
b. aktywność na lekcji - zaangażowanie, wkład pracy własnej,
c. praca w grupie - organizacja pracy, komunikacja, prezentacja wyników,
d. postępy ucznia,
e. praca samodzielna ucznia.
Ocenom nadaje się wagi: 1,2,3,4,5,
Tabela WSO
|Sprawdzian |5 |bordowy |
|Kartkówka |3 |zielony |
|Odpowiedź ustna |4 |niebieski |
|Aktywność, samodzielna praca na lekcji |3 |fioletowy |
|Praca dodatkowa, projekt, praca długoterminowa |4 |brązowy |
|Zadanie domowe |3 |czarny |
|Nieprzygotowanie do zajęć |1 |czarny |
|Nieobecny/a |brak wagi |czarny |
Najważniejsze oceny to oceny ze sprawdzianów ( klasówek, testów, kartkówek) oraz odpowiedzi ustnych, zdobyte w czasie kontroli indywidualnej i grupowej. Oceny za zeszyt przedmiotowy, prace domowe i inne formy aktywności ucznia są ocenami wspomagającymi.
III. Poziomy wymagań.
K – wymagania konieczne – na ocenę dopuszczającą ( śródroczną i roczną)
Uczeń:
• Posiada minimum widomości i umiejętności wynikające z treści podstawy programowej, niezbędne w dalszej edukacji i użyteczne w życiu,
• Potrafi samodzielnie przedstawić najważniejsze definicje, twierdzenia, własności z zakresu przerobionego materiału,
• Sprawdziany pisze w większości przynajmniej na ocenę dopuszczającą,
• Stara się brać udział w zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych,
• W ...