Dodaj publikację
Autor
Piotr Bukowski
Data publikacji
2022-05-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zgodny z rozporządzeniem z 2018 roku. Plan rozwoju nauczyciela geografii w liceum.
 Pobierz (doc, 136,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Piotr Bukowski

Nazwa placówki: XI Liceum Ogólnokształcące w Olsztynie

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019r.

Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r.

Posiadane kwalifikacje:

• Studia magisterskie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku geografia;
• Studia podyplomowe w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku z zakresu przygotowania pedagogicznego;
• Studia podyplomowe w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku z zakresu przyrody.

Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189)

• rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2020 r. poz. 2200).

CEL GŁÓWNY:

← Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

CEL SZCZEGÓŁOWY:

← Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej;

← Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły;

← Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych;

← Osobisty rozwój;

← Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ

§ 8 ust. 3 pkt. 1

|Lp. |Działania i zadania nauczyciela |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego. |Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu |I semestr roku szkolnego 2019/2020 |Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie |
| | |zawodowego. |Wrzesień 2019 |stażu. |
| | |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |Cały okres stażu |Plan rozwoju zawodowego. |
| | |Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach | |Zaświadczenia. |
| | |dotyczących awansu zawodowego. | | |
|2. |Odbycie stażu dotyczącego awansu |Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. |Wrzesień 2019 |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
| |zawodowego. |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |Wrzesień 2019 |Plan rozwoju zawodowego. |
| | |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |Cały okres stażu |Dokumentacja. |
| | |Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. | |Sprawozdanie z realizacji planu. |
| | | |Maj 2022 | |
|3. |Przeprowadzenie analizy własnej pracy. |Hospitacje zajęć przez dyrektora. |Cały okres stażu |Harmonogram spotkań. |
| | |Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć. | |Scenariusze zajęć. |
|4. |Samodzielne lub przez udział w różnych |Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia |Cały okres stażu |Zaświadczenia. |
| |formach doskonalenia. |zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy). | |Wykaz interesujących książek. |
| | |Udział i prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych. | |Wykaz stron internetowych. |
| | |Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z| |Materiały, pomoce, zdjęcia. |
| | |zasobów biblioteki własnej, przedszkolnej i portali internetowych. | |Quizy multimedialne. |
| | |Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|5. |Czynny ...