Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji
Temat: Marka firmy
Cel ogólny
Poznanie znaczenia zjawiska kreowania marki firmy, jej rodzajów oraz stworzenie marki własnej firmy.
Cele operacyjne:
Uczeń:
Wyjaśnia znaczenie terminów: marka, logo, barwy firmowe,
Wskazuje różnice między rodzajami marek,
omawia zjawisko kreowania marki firmy, uwzględniając znaczenie barw firmowych,
projektuje logo własnej firmy,
publikuje efekty pracy na własnej stronie internetowej.
Środki dydaktyczne:
Komputer, projektor, strona i aplikacja canva.com, narzędzia Google – witryny.
Metody pracy:
Praca grupowa
Przebieg lekcji:
Faza wprowadzająca:
Nauczyciel przeprowadza czynności organizacyjne.
Nauczyciel wprowadza uczniów w tematykę lekcji. Wyjaśnia, czym jest marka. Prosi o podanie przykładów znanych marek i korzyści jakie znana marka daje przedsiębiorstwu (5 minut).
Faza realizacyjna
Nauczyciel w czasie dyskusji systematyzuje i uzupełnia wiedzę i spostrzeżenia uczniów odnośnie rodzajów marek, sposób ich budowy oraz znaczenia barw firmowych (10 minut).
Następnie nauczyciel prezentuje zasady działania narzędzia jakim jest canva.com. Następnie przypomina o konieczności przestrzegania praw autorskich oraz wskazuje legalne, darmowe źródła pozyskiwania zdjęć, grafiki i muzyki (5 minut).
Uczniowie w grupach pracują nad projektem logo własnej firmy (15 minut).
Uczniowie zamieszczają efekty pracy grupowej na stronie internetowej zespołu – Witryny Google wg instrukcji nauczyciela (5 minut).
Faza podsumowująca
Nauczyciel wyświetla efekty pracy poszczególnych grup zamieszczone na opublikowanych przez nich stronach internetowych (5 minut).
Autor: Agnieszka Obal