Dodaj publikację
Autor
Teresa Pakuła
Data publikacji
2022-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
56

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
 Pobierz (docx, 33,8 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

IM. JANA KILIŃSKIEGO W LUBLINIE

Imię i nazwisko: Teresa Pakuła

Szkoła: Zespół Szkół Rzemiosła i Przedsiębiorczości

Opiekun stażu: Renata Jarosińska

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.

Data zakończenia stażu: 31.05.2022r.

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

PODSTAWA PRAWNA:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Poz. 1574), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (DZ.U. z 2019r. poz. 1650)

Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta nauczyciela (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 poz. 967)

Ustawa z dnia 13 czerwca 2019r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019 poz.1287)

Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych z trzyletnim stażem pracy. Posiadam licencjat z w zakresie socjologii, który uzyskałam 20 września 2013 roku w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie. Moją pracę zawodową rozpocząłem w Zespole Szkół nr. 1 im. Stefanii Sempołowskiej w Puławach gdzie w roku 2016 został mi nadany stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego. Od 1 września 2019 roku rozpoczęłam staż na nauczyciela mianowanego w Zespole Szkól Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Lublinie.

Powinności

Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych statutowych zadań szkoły oraz wynikających z potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

Doskonalenie kompetencji w związku z wykonywanymi obowiązkami, zwłaszcza w zakresie szkolenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu w wymiarze co najmniej 4 godzin w roku szkolnym oraz dyrektora szkoły w wymiarze co najmniej 1 godziny w okresie stażu oraz omawianie jej z osobą, w której obecności zajęcia zostały przeprowadzone.

Przeprowadzić co najmniej 2 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli szkoły, oraz dokonać ich ewaluację, w obecności nauczyciela doradcy-metodycznego w zakresie tych zajęć.

Wymagania

LP.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODYREALIZACJI

Czynności organizacyjne

1.

Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego

Przegląd i analiza stosownych przepisów z zakresu prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. Współpraca z opiekunem stażu. Śledzenie nowości w prasie nauczycielskiej i portalach internetowych.Złożenie do Dyrektora Szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu oraz Planu rozwoju zawodowego.

IX 2019

okres stażu

IX 2019

Rejestr wybranych ustaw i rozporządzeń z zakresu prawa oświatowego.

Poprawnie sformułowany

wniosek o rozpoczęcie stażu.

Poprawnie skonstruowany Plan rozwoju ...