Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
§ 8 ust. 3 pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się;
L.p.
Zadania do realizacji
Formy realizacji zamierzonych zadań
Termin realizacji
Dowody realizacji
1.
Poszerzanie wiedzy na temat metod aktywizujących
Czytanie artykułów w czasopismach pedagogicznych, na portalach internetowych w celu wzbogacania wiedzy metodycznej oraz poszukiwania inspiracji
Cały okres stażu
Adresy stron internetowych,
Lista pozycji książkowych, artykułów
2.
Stosowanie metod aktywizujących w codziennej pracy na języku angielskim
Aktywizowanie dzieci i młodzieży w czasie zajęć języka angielskiego, przykłady metod:
Mapa mentalna, plakat
Ogrywanie ról
Burza mózgów
Dyskusja panelowa
Łańcuch skojarzeń
Metoda sytuacyjna
Zdania niedokończone
inne
Włączanie metod aktywizujących dopasowanych do tematu i poziomu klasy,
Cały okres stażu
Scenariusze zajęć,
plany pracy
3.
Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy bieżącej
Opracowywanie dokumentacji szkolnej, planów pracy, sprawozdań, scenariuszy imprez szkolnych
Dokumentowanie przebiegu stażu
Przygotowywanie materiałów dydaktycznych - scenariuszy zajęć, testów, prac klasowych, sprawdzianów, kart obrazkowych, materiałów do projektów językowych, gazetek językowych, dyplomów
Poszukiwanie na edukacyjnych portalach internetowych ciekawych propozycji zajęć z języka angielskiego oraz godzin wychowawczych, wykorzystujących aktywizujące metody nauczania
Wyszukiwanie ciekawych szkoleń i warsztatów on-line dla nauczycieli języków obcych
Cały okres stażu, wg potrzeb
Teczka dokumentacji szkolnej
Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej
Teczka materiałów dydaktycznych, wzory dyplomów, wydrukowane materiały do projektów, gazetek
zaświadczenie z udziału w szkoleniu
4.
Wykorzystywanie technologii komputerowej w celu komunikowania się z innymi
Komunikowanie się z rodzicami za pomocą dziennika elektronicznego – omawianie ocen, zachowania i frekwencji uczniów, przekazywanie bieżących informacji z życia klasy
Prowadzenie korespondencji elektronicznej z innymi nauczycielami w celu wymiany informacji o uczniach i doświadczeń zawodowych
Cały okres stażu
Wykaz logowań do dziennika elektronicznego
5.
Wykorzystanie technologii komputerowej na zajęciach
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera, tablicy interaktywnej oraz Internetu w tym wykorzystywanie filmików edukacyjnych, bajek i piosenek anglojęzycznych, prezentacji multimedialnych
Korzystanie podczas zajęć lekcyjnych ze stron internetowych / aplikacji wspomagających naukę języka angielskiego, np. Learning Apps, Quizizz, Quizlet, Wordwall, Lyricstraining, itp.
Korzystanie podczas lekcji z ćwiczeń i materiałów dodatkowych do podręczników - Oxford English Online
Uczenie dzieci poprawnego korzystania ze słowników internetowych
Praca z uczniami na platformie internetowej Insta.ling - skuteczna nauka słówek - zadawanie pracy domowej w formie rozwiązywania quizów językowych przez Internet
Cały okres stażu
Wykaz stron internetowych, aplikacji, pomocy multimedialnych wykorzystywanych na zajęciach
Zaświadczenie z udziału w kolejnych edycjach programu Insta.ling - skuteczna nauka słówek
6.
Korzystanie z edukacyjnych serwisów internetowych
Propagowanie wśród uczniów portali poświęconych nauce j. angielskiego i zachęcanie do pogłębiania swojej wiedzy i powtarzania ...