Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZAJĘCIA DODATKOWE:
KLUB MŁODYCH POLONISTÓW
„SKLEPY CYNAMONOWE", CZYLI MITYCZNA RZECZYWISTOŚĆ SCHULZA
opracowała: Justyna Fiedorczuk-Fidziukiewicz
Prowadząca: Justyna Fiedorczuk-Fidziukiewicz
Cele zajęć:
Cel ogólny: powtórzenie wiadomości nt. „Sklepów cynamonowych” Schulza
Cele szczegółowe:
Przypomnienie najważniejszych wątków biograficznych dotyczących pisarza
Najważniejsze motywy i toposy dotyczące lektury
Obraz dzieciństwa, życia, człowieka i rodziny w opowiadaniu Schulza
Formy:
Praca indywidualna
Praca zespołowa
Metody:
Praca z tekstem
Dyskusja
Metody audiowizualne
Środki dydaktyczne:
Karta pracy – wykorzystanie zasobów e-podręcznika
Prezentacja multimedialna (autorska)
Mapa myśli dotycząca opowiadania Schulza
Przebieg zajęć:
Czynności przygotowawcze i faza wstępna
Powitanie uczniów, zapoznanie z celem głównym spotkanie
Wprowadzenie w tematykę zajęć:
Znaczenie dzieciństwa w życiu człowieka
Rozwinięcie
Przypomnienie najważniejszych faktów dotyczących Schulza jako człowieka i pisarza
„Sklepy cynamonowe” jako tekst literacki (prezentacja multimedialna)
Najważniejsze motywy i toposy w opowiadaniu
Podsumowanie
Dzieciństwo wpływa na całokształt naszych losów. Odnalezienie sławnej drogi w labiryncie myśli i emocji jest w stanie przywrócić dzieciństwo do właściwej mu, mitycznej przestrzeni.