Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji z języka angielskiego
Prowadzący: ……………………….
Klasa: I a
Data: 16.05.2022
Temat: Review – Body and emotions – Powtórka i utrwalenie materiału – ciało i emocje, opis postaci
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
uczniowie znają przymiotniki: big, small
uczniowie znają nazwy kolorów
uczniowie znają liczby od 1-20
Cele lekcji:
uczeń poznaje przymiotniki: long, short, round
uczeń skutecznie utrwala poznane słownictwo: części ciała, nazwy emocji
uczeń zna poprawną wymowę utrwalanych słów
uczeń współpracuje w grupie
uczeń potrafi prostymi zdaniami opisać swój wygląd zewnętrzny i emocje z wykorzystaniem struktur: I’ve got …, I’m ….
Cele sformułowane w języku ucznia:
utrwalisz poznane nazwy części ciała i emocji;
utrwalisz poprawną wymowę poznanych słów;
nauczysz się opisywać prostymi zdaniami swój wygląd i emocje
Nacobezu:
potrafisz z pamięci nazwać większość najważniejszych części ciała
potrafisz nazwać niektóre emocje
potrafisz prostymi zdaniami opisać swój wygląd i emocje
Informacja zwrotna od nauczyciela
Ustna informacja występująca na różnych etapach lekcji:
podczas ćwiczenia wymowy
podczas wykonywania ćwiczeń samodzielnie w zeszycie ćwiczeń oraz przy tablicy interaktywnej
podczas pracy w grupie
podczas wypowiedzi ustnej na swój temat
Metody i formy pracy:
Metody aktywizujące – metoda reagowania całym ciałem (metoda TPR), gry i zabawy - kalambury; wykorzystanie piosenek anglojęzycznych;
Praca z tablicą interaktywną
Praca indywidualna
Praca w grupach
Materiały i pomoce dydaktyczne:
Multibook Hello Explorer 1
Zeszyt ćwiczeń Hello Explorer 1
Tablica interaktywna
Arkusze papieru A3, kredki
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
Piosenka powitalna
Sprawdzenie obecności
Przedstawienie celów lekcji w języku ucznia i nacobezu
Część główna
Powtórzenie nazw części ciała: Dzieci stają na środku sali. Nauczyciel wypowiada głośno nazwy części ciała lub wydaje polecenia: Touch your head / Touch your foot, itd. Dzieci wykonują czynności razem z nauczycielem. Następnie nauczyciel nie wypowiada słów, a jedynie wskazuje daną część ciała, a uczniowie wypowiadają właściwą nazwę na głos.
Powtórzenie nazw emocji - zabawa w kalambury. Nauczyciel za pomocą mimiki wyraża różne emocje, uczniowie nazywają te emocje w języku angielskim. Następnie na środek wychodzą wybrani uczniowie i przejmują rolę nauczyciela – wyrażają emocje za pomocą mimiki, a reszta uczniów odgaduje słowa.
Piosenka: Śpiewanie piosenki “Head, shoulders, knees and toes”.
Zeszyt ćwiczeń str. 92-93 – nauczyciel tłumaczy uczniom treść zadań, uczniowie pracują samodzielnie, nauczyciel monitoruje ich pracę. Następnie nauczyciel sprawdza z uczniami zadania - wybrani uczniowie wykonują poszczególne przykłady na tablicy interaktywnej.
Praca w grupach – nauczyciel dzieli uczniów na grupy, każda grupa otrzymuje arkusz papieru A3. Zadaniem uczniów jest narysować postać, którą będzie opisywać nauczyciel. Po każdym zdaniu wypowiedzianym przez nauczyciela, następuje zmiana ról w grupie, tak aby ...