Dodaj publikację
Autor
Marlena Nowacka
Data publikacji
2022-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt przyrodniczy
 Pobierz (docx, 21,1 KB)

Podgląd treści

Projekt edukacyjny

„ W poszukiwaniu Pani Wiosny”.

Realizacja projektu: w ramach zajęć wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Czas realizacji: marzec – maj 2022r

Cele ogólne:

- nabywanie umiejętności samodzielnego odkrywania, obserwowania i analizowania zjawisk przyrodniczych w najbliższym otoczeniu

- zwiększenie świadomości przyrodniczej

- rozwijanie kreatywności u uczniów poprzez różne środki wyrazu

Cele szczegółowe:

 Uczeń:

- wymienia zwiastuny wiosny

- obserwuje zmiany zachodzących w przyrodzie

- sporządza notatki graficzne

- rozwiązuje karty pracy (odkodowuje rysunki, hasła, zagadki)

- rozwija sprawność manualną

- śpiewa piosenki

- recytuje wiersze

- współdziała w grupie

- wykonuje doświadczenia ( zakłada hodowlę roślin)

- wie w jaki sposób dbać o środowisko

- dba o swoje zdrowie

 

Metody pracy:

czynna: zagadki, karty pracy, karty obserwacji, spacer po okolicy, portfolio, prace plastyczne

słowna: rozmowa dydaktyczna, wiersze,

oglądowa: prezentacja albumów, filmików, prezentacja multimedialna, portfolio

Formy pracy:

- indywidualna,

- grupowa,

- zespołowa

Środki dydaktyczne: karty pracy, rekwizyty, kartki papieru, kredki, farby, dostęp do stron internetowych, prezentacja multimedialna

Załączniki:

- karty pracy

- linki do prezentacji i piosenek

Harmonogram działań

Lp.

Działania szczegółowe

Osoby odpowiedzialne

Termin

Przewidziany efekt

1.

Wprowadzenie uczniów w cykl zajęć o tematyce wiosennej. Zapoznanie z zwiastunami wiosny.

Wychowawcy klas

marzec 2022r.

Poznanie zagadnień przyrodniczych.

2.

Wybranie miejsca obserwacji przyrody.

- Spacer po najbliższej okolicy: teren wokół szkoły /park.

- Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

-Sporządzenie notatek graficznych,

- Wykonanie zdjęć, karty pracy (rysowanie i opis kwiatów, pojawienie się pączków na drzewach, zazielenienie trawy, świergot ptaków, rozpoznawanie ptaków).

Wychowawcy klas

Dzieci/ Uczniowie

marzec 2022r.

Uwrażliwienie na piękno i ochronę przyrody.

Tworzenie przez uczniów portfolio z materiałami dotyczącymi danego tematu.

3.

Uroczyste powitanie wiosny.

- Spacer w Parku z opaskami wiosennymi na głowie wykonanymi podczas zajęć plastyczno-technicznych.

- Śpiewanie piosenek o tematyce wiosennej.

- Kolorowe ubranie

Wychowawcy klas

21 marca 2022r.

Utrwalenie zasad wytrwałej pracy i dobrej zabawy.

4.

Wiosna w poezji dziecięcej.

Nauka i recytacja wiersza o tematyce wiosennej.

Wydelegowanie uczniów do szkolnego konkursu recytatorskiego.

Wychowawca

Uczniowie

maj 2022r.

Rozstrzygnięcie konkursu.

5.

Hodowla roślin.

Założenie wiosennego ogródka klasowego (sadzimy kwiatki/ cebulę/rzeżuchę itp.).

Prowadzimy obserwację.

Wychowawca

Uczniowie

marzec –kwiecień 2022r.

Współdziałanie zespołowe uczniów w wykonywaniu powierzonych prac.

6.

Dzień Ziemi

Ochrona środowiska /Segregacja śmieci

Wychowawca

uczniowie

22 kwietnia 2022r.

Wykreowanie odpowiedzialności za stan przyrody.

7.

Praca plastyczna „ Kapelusz Pani Wiosny”.

Uczniowie na zajęciach plastycznych przygotowują kapelusz Pani Wiosny w formie przestrzennej.

Wychowawca

uczniowie

marzec 2022r.

Ogłoszenie konkursu na najciekawszy „Kapelusz Pani Wiosny”

8.

Wystawa prac plastycznych przygotowanych przez dzieci. Wybór najlepszych prac.

Wychowawcy

marzec 2022r.

Rozstrzygnięcie konkursu.

9.

„Klasa – klasie”

Przygotowanie przez klasę zagadek, łamigłówek i krzyżówek wiosenno - przyrodniczych dla kolegów i koleżanek z równoległej ...