Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt edukacyjny
„ W poszukiwaniu Pani Wiosny”.
Realizacja projektu: w ramach zajęć wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
Czas realizacji: marzec – maj 2022r
Cele ogólne:
- nabywanie umiejętności samodzielnego odkrywania, obserwowania i analizowania zjawisk przyrodniczych w najbliższym otoczeniu
- zwiększenie świadomości przyrodniczej
- rozwijanie kreatywności u uczniów poprzez różne środki wyrazu
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wymienia zwiastuny wiosny
- obserwuje zmiany zachodzących w przyrodzie
- sporządza notatki graficzne
- rozwiązuje karty pracy (odkodowuje rysunki, hasła, zagadki)
- rozwija sprawność manualną
- śpiewa piosenki
- recytuje wiersze
- współdziała w grupie
- wykonuje doświadczenia ( zakłada hodowlę roślin)
- wie w jaki sposób dbać o środowisko
- dba o swoje zdrowie
Metody pracy:
czynna: zagadki, karty pracy, karty obserwacji, spacer po okolicy, portfolio, prace plastyczne
słowna: rozmowa dydaktyczna, wiersze,
oglądowa: prezentacja albumów, filmików, prezentacja multimedialna, portfolio
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zespołowa
Środki dydaktyczne: karty pracy, rekwizyty, kartki papieru, kredki, farby, dostęp do stron internetowych, prezentacja multimedialna
Załączniki:
- karty pracy
- linki do prezentacji i piosenek
Harmonogram działań
Lp.
Działania szczegółowe
Osoby odpowiedzialne
Termin
Przewidziany efekt
1.
Wprowadzenie uczniów w cykl zajęć o tematyce wiosennej. Zapoznanie z zwiastunami wiosny.
Wychowawcy klas
marzec 2022r.
Poznanie zagadnień przyrodniczych.
2.
Wybranie miejsca obserwacji przyrody.
- Spacer po najbliższej okolicy: teren wokół szkoły /park.
- Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
-Sporządzenie notatek graficznych,
- Wykonanie zdjęć, karty pracy (rysowanie i opis kwiatów, pojawienie się pączków na drzewach, zazielenienie trawy, świergot ptaków, rozpoznawanie ptaków).
Wychowawcy klas
Dzieci/ Uczniowie
marzec 2022r.
Uwrażliwienie na piękno i ochronę przyrody.
Tworzenie przez uczniów portfolio z materiałami dotyczącymi danego tematu.
3.
Uroczyste powitanie wiosny.
- Spacer w Parku z opaskami wiosennymi na głowie wykonanymi podczas zajęć plastyczno-technicznych.
- Śpiewanie piosenek o tematyce wiosennej.
- Kolorowe ubranie
Wychowawcy klas
21 marca 2022r.
Utrwalenie zasad wytrwałej pracy i dobrej zabawy.
4.
Wiosna w poezji dziecięcej.
Nauka i recytacja wiersza o tematyce wiosennej.
Wydelegowanie uczniów do szkolnego konkursu recytatorskiego.
Wychowawca
Uczniowie
maj 2022r.
Rozstrzygnięcie konkursu.
5.
Hodowla roślin.
Założenie wiosennego ogródka klasowego (sadzimy kwiatki/ cebulę/rzeżuchę itp.).
Prowadzimy obserwację.
Wychowawca
Uczniowie
marzec –kwiecień 2022r.
Współdziałanie zespołowe uczniów w wykonywaniu powierzonych prac.
6.
Dzień Ziemi
Ochrona środowiska /Segregacja śmieci
Wychowawca
uczniowie
22 kwietnia 2022r.
Wykreowanie odpowiedzialności za stan przyrody.
7.
Praca plastyczna „ Kapelusz Pani Wiosny”.
Uczniowie na zajęciach plastycznych przygotowują kapelusz Pani Wiosny w formie przestrzennej.
Wychowawca
uczniowie
marzec 2022r.
Ogłoszenie konkursu na najciekawszy „Kapelusz Pani Wiosny”
8.
Wystawa prac plastycznych przygotowanych przez dzieci. Wybór najlepszych prac.
Wychowawcy
marzec 2022r.
Rozstrzygnięcie konkursu.
9.
„Klasa – klasie”
Przygotowanie przez klasę zagadek, łamigłówek i krzyżówek wiosenno - przyrodniczych dla kolegów i koleżanek z równoległej ...