Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć wychowania przedszkolnego w grupie 6-latków
Temat: Zdrowe warzywa i owoceData: 06.10.2020Cele główne:- rozwój mowy;- rozwój umiejętności wypowiadania się na dany temat;- wielozmysłowe poznanie warzyw;- zdobycie nowych oraz utrwalenie zdobytych wiadomości na temat owoców i warzyw.Cele operacyjne:dziecko:- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania;- aktywnie uczestniczy w zabawach;- dzieli podane wyrazy na sylaby. Formy pracy:- zbiorowa;- indywidualna.Metody pracy:- czynne: zadań stawianych dziecku;- oglądowe: obserwacja i pokaz;- słowne: rozmowy, opowiadanie, objaśniania i instrukcje, metoda żywego słowa;- aktywizujące: burza mózgów.Środki dydaktyczne: owoce i warzywa: pomidor, jabłko, gruszka, kapusta, por, seler, pietruszka, jarmuż, marchew; worek; tablice demonstracyjne w obrazkami do opowiadania „Sen Oli”; czerwone papierowe kółka, przewodnik metodyczny „Odkrywam siebie BB+ cz.1” wyd. MAC; „Vademecum przedszkolnych zabaw”- Praca zbiorowa, wyd. CEBP 24.12 Sp. z o.o.
Przebieg zajęć:
Część zajęcia
Czas trwania
Przebieg zajęć
Środki dyd.
Wprowadzająca
1
Powitanie dzieci piosenką „Wszyscy są, witam was”.
-
2
Wprowadzenie do tematu, burza mózgów – co powinniśmy robić, aby być zdrowymi? Co powinniśmy jeść, aby być zdrowymi?
-
2
Zabawa logopedyczna „Zupa warzywna” – nauczycielka opisuje sytuacje, dzieci w odpowiedni sposób wykonują wymienione czynności.
-
Właściwa
10
Prezentacja oraz nazywanie warzyw i owoców znajdujących się w torbie – podział nazw na sylaby;
- określanie pierwszej głoski;- wielozmysłowe poznawanie warzyw poprzez dotyk, węch, wzrok;
- określanie kształtu, zapachu, porównywanie cech;- rozmowa na temat tego, gdzie rosną i czego potrzebują do wzrostu.
Warzywa i owoce
5
Tworzenie przez dzieci zagadek słownych w oparciu o warzywa i owoce, które widzi:„Warzywo/owoc, o którym myślę, jest...” - opis pełnym, poprawnym gramatycznie zdaniem. Wkładanie właściwego owocu/warzywa do worka-głodomorka.
Warzywa i owoce, torba
3
Opowieść słowno-ruchowa „W ogrodzie” – dzieci wykonują czynności obrazujące wydarzenia z opowieści.
7
Historyjka obrazkowa „Sen Oli” – uważne i aktywne słuchanie opowiadania.
Tablice demonstracyjne, tekst opowiadania
Końcowa
3
Zabawa „Prawda to czy fałsz?” – dzieci oceniają prawdziwość zdań poprzez właściwą reakcję; jeśli prawda – „słoneczka” nad głowąjeśli fałsz – młynek.
Pomidor jest podłużny.
Gruszka jest okrągła.
Marchew jest pomarańczowa.
Kapusta rośnie na drzewie.
Pietruszka rośnie pod ziemią.
Jabłko ma jedną dużą pestkę.
Por jest warzywem.
Część jadalna jarmużu to liście.
2
Zabawa relaksacyjna „Wędrujący pomidorek” – każde dziecko kładzie/trzyma czerwone kółko według wskazówek nauczycielki.
Czerwone papierowe kółka