Dodaj publikację
Autor
Sławomir Łakomy
Data publikacji
2022-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opis i analiza ucznia, który przez sytuację pandemiczną popadł w wielkie problemy z nauką.
 Pobierz (docx, 16,4 KB)

Podgląd treści

Opis i analiza przypadku: „Wpływ izolacji pandemicznej na w problemy w nauce, na przykładzie ucznia szkoły ponadpodstawowej”.

We wrześniu 2019 roku rozpoczęła naukę w szkole ponadpodstawowej klasa pierwsza technikum informatycznego. Bardzo zdolna, ambitna młodzież, pełna zapału i chęci do pracy. Trochę przestraszona nową szkołą, nauczycielami i twarzami w szkolnej ławce. Aby uczniom ułatwić aklimatyzację w nowym środowisku, Zawsze staram się rozładować napiętą atmosferę w pierwszych klasach. Nie inaczej było w przypadku tej klasy. Pierwsze lekcje - luźne rozmowy, skąd kto jest, z jakiej miejscowości, jak wyglądała nauka informatyki w szkole podstawowej itd. Następnie przedstawiam program nauczania, mówiąc czym będziemy się zajmować na zajęciach, prezentuję sprzęt jakim dysponujemy i nakreślam z czym będą mieli styczność w przyszłości. Zawsze zabieram pierwszaków na krótką wycieczkę po placówce, tak aby wiedzieli gdzie jaka klasa się znajduje i gdzie będą mieli zajęcia. Przy okazji nowi uczniowie poznają pozostałych nauczycieli, którzy prowadzą zajęcie w naszej placówce – z niektórymi na pewno się spotkają w trakcie nauki w szkole.

Mijają tygodnie, miesiące, przerwa świąteczna, wszyscy uczniowie są zadowoleni z naukii nowych kolegów. Klasa zgrała się bardzo dobrze i nikt nie odstaje znacząco od kolegów, a wręcz przeciwnie motywują się nawzajem. W tej klasie jest młody człowiek „nazwijmy go uczniem X” – cichy, spokojny, grzeczny. Zawsze wykonywał sumiennie powierzone mu zadania, nie miał problemów z nauką. Zdarzało się często, że sam próbował rozwiązać problem, unikał pytań – zdawał się być typem ucznia, który sam chce dojść do rozwiązania zadania. Mija pierwszy semestr nauki. Uczeń X zaliczył wszystkie przedmioty bez trudu. Zaczynamy nowe półrocze i nagle 11 marca 2020 roku została wydana decyzja Rządu o zamknięciu szkół z powodu pandemii korona wirusa. Z dnia na dzień postawiono uczniów i nauczycieli w kompletnie obcej im sytuacji. Wiele osób było zagubionych, brak rzetelnych informacji na temat jak to wszystko ma wyglądać, jak będzie prowadzona nauka online, i najważniejsze, jak przekazać umiejętności praktyczne uczniom technikum informatycznego. Wiele zadań, ćwiczeń możliwe jest tylko na sprzęcie, jakim dysponuje szkoła. Trudno wymagać od uczniów, aby zakupili cały sprzęt niezbędny do nauki. Jak się później okazało, nie wszyscy dysponowali wolnym komputerem w domu, ponieważ w domu znajdował się jeden komputer i rodzeństwo, które też potrzebowało go do nauki. Do tego dochodziły awarie łączy internetowych, problemy z logowaniem się do platformy MS TEAMS, przez którą odbywały się lekcje. Oswoiliśmy się z sytuacją i przeorganizowaliśmy kolejność przekazywanych treści, tak aby przekazać za pomocą transmisji online te treści, które są możliwe do wykonania ...